کد خبر: ۳۹۳۳۲
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
به گزارش فارس به نقل از بخش مالی "ام‌اس‌ان"، سیاست‌مداران ایرانی در حال تلاش برای جلوگیری از ادامه صادرات نفت خام به اروپا پیش از آغاز تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران هستند. تحریم‌های اتحادیه اروپا بخشی از راهبرد فراخ‌تر کشورهای غربی برای اعمال فشار بر ایران است تا به زعم خود ایران را مجبور به کنار گذاشتن برنامه هسته‌ایش کنند.
 
بنابراین گزارش، ایران سومین صادرکننده بزرگ نفت جهان است و 18 درصد از نفت این کشور راهی بازارهای اروپا می‌شود. با اجرایی شدن تحریم‌ها در ماه اوت، به نظر می‌رسد که ایران با فروش نفت بیشتر به چین و هندوستان، به جبران تحریم‌ها بپردازد. کشورهای اروپایی نیز می‌گویند که برای یافتن تامین‌کننده جدید نیازمند زمان هستند.
 
با این حال به نظر می‌رسد ایران در حال اعمال فشار بر غرب است تا زودتر از زمان پیش‌بینی شده برای خود به دنبال تامین‌کننده نفتی بگردد. این در حالی است که روز دوشنبه، رئیس‌جمهور اوباما تحریم‌هایی را بر ضد بانک مرکزی ایران وضع کرد که فروش نفت توسط این کشور را سخت‌تر می‌سازد.
 
بنابر گزارش فوق، با فشارهای ایران قیمت نفت در بازار نیویورک 1.56 دلار و در بازار لندن 1.14 دلار افزایش یافته است. این در حالی است که تا چند روز قبل از این قیمت نفت در بازارهای آمریکا سیری رو به کاهش را نشان می‌داد.
 
ایران تاکید کرده است که در پاسخ به تحریم‌های اتحادیه اروپا، صادرات نفت خود را به کشورهای عضو آن قطع می‌کند. سه کشور بحران‌زده یونان، ایتالیا و اسپانیا به‌سختی وابسته به صادرات نفت ایران هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها