کد خبر: ۳۹۳۱۴۱
زمان انتشار: ۰۸:۵۹     ۲۳ شهريور ۱۳۹۵
گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از راهپیمایی عظیم دیروز زائران ایرانی در مکه حاکیست بیش از 36 تن از زوار ایرانی که توسط نیروهای امنیتی سعودی در این راهپیمایی مضروب شده بودند تحت درمان قرار گرفتند.

رخدادهای 23 شهریور 62

چکیده :

  • آیت الله خامنه ای :استکبار جهانی بداند که جمهوری اسلامی ایران تا رسیدن به پیروزی کامل یک لحظه از موضع خود عقب نخواهد نشست.

 

  • بر اثر یورش پلیس عربستان به راهپیمایی عظیم برائت از مشرکین زائران ایرانی 36 زائر مجروح شدند.

 

  • میر حسین موسوی : اگر آمریکا مقابل نیروهای اسلامی در لبنان قرار گیرد در واقع به یک میلیارد مسلمان جهان اعلام جنگ کرده است.

 

  • چگونگی توزیع تلویزیون رنگی و سیاه و سفید بین متقاضیان سراسر کشور اعلام شد.

 

  • شورای امنیت در صدور قطعنامه آتش بس در لبنان با شکست رو به رو شد.

 

آیت الله خامنه ای : جمهوری اسلامی تا پیروزی کامل یک لحظه هم عقب نخواهد نشست

مراسم پایانی سی و سومین دوره آموزشی سپاه پاسداران منطقه تهران دیروز در پادگان امام حسین (ع) با حضور آیت الله خامنه ای رئیس جمهو و رئیس شورای عالی دفاع برگزار شد.

آیت الله خامنه ای در این مراسم گفت : امروز دنیای استکبار همه علیه ما بسیج شده اند ما باید آنقدر دفاع بکنیم و مقاومت نمائیم تا قدرت های بزرگ از ما ناامید شوند و دست از توطئه ها بردارند آنوقت است که ملت ما قادر خواهد بود به کارهای سازندگی و همه جانبه در کشور دست بزند.

رئیس جمهور افزود : ما از زبان رزمندگان جبهه ها و یکایک ملت ایران به آمریکا،شوروی و همه قدرت های استکباری و کشورهای وابسته به آنها  اعلام می کنیم که جمهوری اسلامی ایران تا حصول پیروزی کامل یک لحظه از موضع خود عقب نخواهد نشست.

براساس این گزارش پس از پایان سخنرانی رئیس جمهور یگان های حاضر در میدان از مقابل جایگاه رژه رفتند.(1)

36 مجروح حاصل یورش سعودیها به زائران ایرانی

گزراش خبرگزاری جمهوری اسلامی از راهپیمایی عظیم دیروز زائران ایرانی در مکه حاکیست بیش از 36 تن از زوار ایرانی که توسط نیروهای امنیتی سعودی در این راهپیمایی مضروب شده بودند تحت درمان قرار گرفتند.

دکتر اردکانی رئیس بیمارستان هیئت پزشکی حج ایران در مکه با اعلام خبر فوق گفت: اغلب بستری شدگان بر اثر اصابت باطوم پلیس بر سر و شانه مجروح شده اند و بیشتر مجروح شدگان نیز زنان و  مردان سالمند هستند. گزارش های دیگری نیز که از راهپیمایی دیروز زائران ایرانی منتشر شده حاکیست دولت سعودی پیش از آغاز راهپیمایی زوار ایرانی بلندگوهایی را در جلوی بعثه امام نصب کرده بود که به زبان فارسی از زائران ایرانی می خواست متفرق بشوند و تهدید می کرد که این اجتماع برای آنها خطرات جانی دارد.

نیروهای پلیس همچنین برای جلوگیری از انعکاس صدای مردم و به منظور از کار انداختن بلندگوهای بعثه برق ساختمان را قطع کردند ولی با استفاه از موتورهای برق بلندگوهای بعثه به کار افتاد.ماشین های پلیس و آمبولانس ها نیز مرتب بوق می زدند و آژیر می کشیدند تا مانع رسیدن صدای زائران ایرانی به گوش سایر مسلمانان جهان شوند.(2)

موسوی : ما به طور ذاتی با آمریکا و فرانسه مخالف هستیم

صبح امروز هیئت دولت به ریاست نخست وزیر تشکیل جلسه داد که مهندس موسوی پس از پایان جلسه هیئت دولت در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت جنگ داخلی در لبنان گفت: موضوع لبنان و درگیری های موجود و همچنین موضع گیری های آمریکا و فرانسه امروز در جلسه هیئت دولت مطرح شد البته موضع این دو کشور و دیگر  کشورهای استکباری همیشه مخالف با نیروهای اسلامی بوده و خواهد بود و طبیعتا ما به طورر ذاتی با این رژیم ها مخالف هستیم و  آنها نیز به همین ترتیب باید با ما مخالف باشند.

وی افزود:اگر آمریکا به صورت رو در رو در مقابل نیروهای اسلامی در لبنان قرار بگیرد در واقع به یک میلیارد مسلمان در جهان اعلام جنگ کرده است و طبیعی است که ما انتظار داشته باشیم این درگیری ها نقطه ختامی برای قدرت نمایی این قدرت ظالم در جهان باشد.(3)

توزیع تلویزیون سیاه وسفید و رنگی از اول مهر ماه

کارخانجات پارس الکتریک سال گذشته با تولید 38 هزار تلویزیون رنگی و 80 هزار تلویزیون سیاه و سفید برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی به سود دهی رسید و به گفته مسئولان این شرکت از اول مهر ماه جاری به اکثر متقاضیان واجد شرایط  تلویزیون سیاه و سفید توزیع می شود.این گزارش حاکیست توزیع تلویزوین رنگی نیز پس از توزیع تلویزیون سیاه و سفید انجام خواهد شد که با توجه به تعدد متقاضیان و میزان تولیدات داخلی کمبود چشمگیری مشاهده نمی شود و به تدریج به اکثر متقاضیان واجد شرایط تحویل خواهد شد.(4)

مخالفت شوروی با قطعنامه آتش بس در لبنان

شورای امنیت سازمان ملل در جلسه دیشب خود به دنبال مخالفت شوروی نتوانست در مورد متن قطعنامه مربوط به آتش بس در لبنان به توافق برسد.

شوروی با مخالفت با استقرار ناظران سازمان ملل در لبنان مانع تصویب قطعنامه در باره توقف درگیری ها در لبنان شد.خبرگزاری قطر نیز گزارش داد مک فارلین فرستاده آمریکا به منطقه خاورمیانه در جریان ملاقات های خود با مقامات رژیم فالانژ مسئله طرح تقسیم لبنان به بخش های مختلف را مطرح کرده است.هیئت دولت ایتالیان نیز دیروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد 500 سرباز تازه نفس در چارچوب نیروهای چند ملیتی به لبنان اعزم می کند.

این گزارش حاکیست سفارت جمهوری اسلامی در بیروت نیز با انتشار بیانیه ای گزارش روزنامه النهار لبنان و رادیو فالانژها مبنی بر حضور نیروهای ایرانی در نبردها منطقه جبل لبنان را تکذیب کرد.(5)

پی نوشت:

1. جمهوری اسلامی،23 شهریور 62، ص 12
2. اطلاعات،23 شهریور 62،ص3و4
3. کیهان،23 شهریور 62 ، ص 2و3
4. اطلاعات،23  شهریور62 ، ص2
5. کیهان،23 شهریور 62 ، ص 24


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها