کد خبر: ۳۹۳۰۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۹     ۲۰ بهمن ۱۳۹۰

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، انگلیس روز چهارشنبه تهدید آرژانتین مبنی بر شکایت به سازمان ملل درباره جزایر مورد مناقشه فالکلند را موضوعی مختومه دانست و اعلام کرد در این مورد حاضر به مذاکره نیست و مواضع انگلیس همسو با  سازمان ملل است.

خبرگزاری فارس: ادامه تنش‌ها میان انگلیس و آرژانتین/ لندن: دلیلی برای مذاکره درباره جزایر فالکلند نمی‌بینیم

"کریستینا کرشنر" رییس جمهور آرژانتین روز سه‌شنبه از قصد خود برای ارائه یک شکواییه رسمی به سازمان ملل علیه انگلیس برای رسیدگی به نظامی‌ شدن مجدد نزاع دو کشور بر سر این جزایر توسط انگلیس سی سال پس از جنگ دو ماهه این دو کشور، خبر داد.

یکی از سخنگویان وزرات خارجه انگلیس در واکنش به این تهدید کرشنر به خبرگزاری فرانسه گفت: انگلیس شکی درباره حق حاکمیت ما بر جزایر فالکلند ندارد.

او افزود: اصل خودمختاری در منشور سازمان ملل، زمینه این موضع‌گیری ماست. مردم جزایر فالکلند خود برگزیده‌اند که تبعه انگلیس باشند. آن‌ها آزادند سرنوشت خود را تعیین کنند. تا زمانی که مردم جزیره، خود نخواهند هیچ مذاکر‌ه‌ای درباره حق حاکمیت با آرژانتین صورت نخواهد گرفت.

آرژانتین در هفته‌های اخیر اعزام ناوجنگی به جنوب آتلانتیک و نیز حضور شاهزاده ویلیام به عنوان خلبان هلیکوپتر جستجو و نجات در این جزایر را محکوم کرده است.

یکی از اعضای مجلس فالکلند اما از این طرح آرژانتین استقبال کرده است. دیک ساول در مصاحبه با رادیو بی بی سی گفت: دلیل حمایت من از این طرح این است که سازمان ملل باید راجع به تصمیماتی که در گذشته گرفته است تجدید نظر کند.

جزایر فالکلند جمعیتی حدود 3 هزار نفر دارد و از سال 1833 تحت حاکمیت انگلیس هستند.

این گزارش در پایان تأکید کرد: انگلیس به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، می‌تواند هر تلاشی برای صدور قطعنامه در این باره را وتو کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها