کد خبر: ۳۹۲۶۷۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۱۸ شهريور ۱۳۹۵

به گزارش پایگاه 598، وطن امروز نوشت:

اينكه گفته شود اعتراض در مقابل سفارت عربستان باعث وضعيت فعلي و نابساماني ديپلماتيك در قضيه پيگيري فاجعه منا و حادثه مسجدالحرام است، به نظرم بهانه‌سازي است. از زمان حوادث خونبار حج سال گذشته تا ماجراي سفارت، بيش از 3 ماه فاصله است، ما نشانه‌اي از پيگيري‌هاي دولت و وزارت امور خارجه در اين 3 ماه نديديم. حتي توضيح يا بيانيه‌اي مبني بر اينكه دولت در حال رسيدگي حقوقي و قانوني اين فجايع باشد به خانواده شهدا ارائه نشد. حتي كميته حقيقت‌ياب هم تشكيل ندادند و شاهد بوديم كه امروز (چهارشنبه) رهبر انقلاب فرمودند با اينكه يك‌سال از ماجرا گذشته است ولي بايد كميته حقيقت‌ياب تشكيل و اين موضوع پيگيري شود. اگر كاري شده بود و به جايي رسيده بود، نتايج مثبت آن را آقاي روحاني اعلام كنند.

آن چيزي كه ما از پيگيري‌هاي دولت و وزارت امور خارجه در آن برهه به خاطر داريم، همان چيزي است كه مردم مي‌دانند و ديده‌اند. ما در آن برهه ماجراي زانو زدن آقاي ظريف مقابل امير كويت را به خاطر داريم.

درباره ماجراي سفارت هم مي‌گويم ديپلماسي ضعيف دولت موجب شد اين ماجرا اينقدر بزرگ شود. مردم جگرشان سوخته بود كه نزديك به 500 نفرشهيد شدند و اينها كاري نكردند و سعودي هم عذرخواهي نكرد. اتفاقات سفارت در همه ازدحام‌ها ممكن است رخ دهد. همانطور كه سعودي اعلام مي‌كند شهادت بيش از چند هزار نفر اتفاق بوده، ما هم اعلام كنيم اين يك اتفاق بوده است. چطور شهادت 7 هزار انسان اتفاق است ولي وارد شدن به يك سفارت اتفاق نيست؟ اين نشانه ديپلماسي ضعيف ماست. مردم از جنايات سعودي‌ها و ضعف ديپلماسي دولت به خشم آمده بودند. اگر دولت در آن 3 ماه كاري مي‌كرد و آن را اعلام مي‌كرد شايد مردم جلوي سفارت نمي‌رفتند. همه داغ مردم اين بود كه دولت نتوانسته كاري بكند. يك عده هم از شرايط سوءاستفاده كردند.

*همسر شهيد دكتر احمد حاتمي


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها