کد خبر: ۳۹۲۰۵۷
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا:
رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا، گفت: کل تولید داخلی کاغذ در کشور 25 تا 30 درصد نیاز مصرفی ما را پاسخ می‌دهد و 70 درصد کاغذ مورد نیاز داخل وارداتی است.
به گزارش پایگاه 598، حسین میرباقری رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا در گفتگو با خبرنگار «رازق» با اشاره به اینکه قاچاق ضربه مستقیم به تولید داخلی می‌زند و مانعی برای حمایت از تولید داخلی محسوب می‌شود، اظهار کرد: هر چقدر هم که از تولید داخلی حمایت شود باز وقتی جنس قاچاق در کشور باشد به تولیدات داخل ضربه وارد می‌شود.

وی با تأکید بر تقویت تولید داخلی، گفت: مبارزه با قاچاق نیازمند وحدت و همدلی بین  سه بخش دولت، اتحادیه‌ها و وزارت صنعت، معدن و تجارت است و این بخش‌های در همکاری با یکدیگر می‌توانند جلوی ورود کالای قاچاق را به کشور بگیرند.

وی با اشاره به این موضوع که ما به عنوان یک اتحادیه، در بخش کاغذ و مقوا هیچ قاچاقی نداریم و در حد صفر است، تصریح کرد: فقط در برخی کالاها یک سری قاچاق و  مشکلاتی داریم که با همفکری اتاق اصناف، وزارت صنعت، معدن و تجارت و اشخاصی که در این زمینه صاحب نظرند، قابل حل است.

رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا ادامه داد: لزومی ندارد وقتی ما می‌توانیم خودمان تولید داخلی داشته باشیم، قاچاق انجام شود و اگر هم نیاز به واردات داریم از طریق مبادی و ورودی‌های  معتبر باید این کار انجام شود.

وی با اشاره به اینکه واردات برخی از کالاها، مانند بعضی از  اقلام کاغذ و مقوا اجباری است، ادامه داد: برخی کالاها را ما اصلاً در داخل تولید نداریم و لازم است که آنها را از خارج از کشور وارد کنیم، البته منظور از وارد کردن، قاچاق آنها نیست، بلکه واردات قانونی منظور است.

میرباقری اظهار کرد: اگر قرار است سودی هم از طریق واردات کالاها حاصل شود، باید آن سود از طریق گمرک که به دولت و مردم بازمی‌گردد حاصل شود نه اینکه سود به قاچاقچیان و یک عده خاص برسد.

رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا با بیان اینکه که کشور ما در منطقه خشکی قرار گرفته است و تولید ما پاسخگوی نیازمان در زمینه کاغذ و مقوا نیست، گفت: کل تولید داخلی کاغذ در کشور 25 تا 30 درصد نیاز مصرفی ما را پاسخ می‌دهد و  70 درصد کاغذ مورد نیاز داخل وارداتی است.  

رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا در پایان تصریح کرد: ما با قاچاق صد در صد مخالفیم و تا جایی که بتوانیم با آن مبارزه می‌کنیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها