کد خبر: ۳۹۲۰۱۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۹     ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
رئيس انجمن قطعه‌سازان استان البرز با بيان اينكه در فاصله يك سال گذشته در اين استان ۲۲۰ قطعه‌ساز فعاليت مي‌كردند كه ۴۰ واحد تعطيل شده و بسياري هم در حال تعطيل‌ش است، گفت: يكي از مهمترين مشكلات صنعت خودروسازي كشور ورود ماشين‌هاي چيني است.

به گزارش پایگاه 598، علي فراهاني در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم اظهار داشت: يكي از مهمترين مشكلات صنعت خودروسازي كشور ورود ماشين‌هاي چيني است كه معضلات بزرگي را براي قطعه‌سازان داخلي ايجاد كرده است.

وي با بيان اينكه قطعه‌سازان داخلي قادرند در سال براي 3 ميليون خودرو با بهترين كيفيت قطعه توليد كنند، افزود: گرفتاري خودروهاي چيني اين است كه اين خودروهاي بي‌كيفيت نه قطعه و نه لوازم دارند و در آينده با مشكل بسيار بزرگي به نام بيكاري مواجه مي‌شويم.

رئيس انجمن قطعه‌سازان استان البرز با اشاره به اينكه در فاصله يك سال گذشته در استان البرز 220 قطعه‌ساز فعاليت مي‌كردند كه 40 واحد تعطيل شده و بسياري هم در حال تعطيل‌شدن هستند، افزود: خودروسازان داخلي، خودرو چيني وارد و در داخل مونتاژ مي‌كنند.

فراهاني با بيان اينكه اگر اين وضعيت ادامه داشته باشد 50 درصد قطعه‌سازها تعطيل مي‌شوند، گفت: من عضو شوراي سياست‌گذاري خودرو هستم و ماهي يك بار با وزير صنعت جلسه داريم و آنجا اين مسئله را مطرح مي‌كنم.

وي ادامه داد: اگر كارخانه‌هاي قطعه‌سازي خودرو تعطيل شوند، با توجه به اينكه ابزار و ماشين‌آلات مورد استفاده در اين كارخانه‌ها صرفا براي ساخت يك قطعه خودرو ساخته شده‌اند، استفاده و كارايي ديگري ندارند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها