کد خبر: ۳۹۱۸۵۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
رسوايي اخيري كه مبني بر پرداخت مبالغ هنگفت توسط اهداكنندگان ذي نفوذ سياسي به بنياد كلينتون و با هدف ملاقات با وزير امور خارجه اسبق آمريكا مطرح شده نامزد دموكرات انتخابات را به درد سر بزرگي انداخته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تلگراف، خطاها و اشتباهات «دونالد ترامپ» انتخابات آمريكا را تحت تاثير قرار داده است و اين در حالي است كه «هيلاري كلينتون» به دنبال سرپوش گذاشتن بر روي رسوايي ايميل هاي خود است. ظاهرا او توانسته است از اتهاماتي كه مربوط به استفاده وي از ايميل هاي شخصي در زمان وزارت خود بود و توسط پليس فدرال آمريكا بر او وارد شد جان به در برد. طي ماه هاي اخير كلينتون عقب نشست و به رقباي خود اين فرصت را داد تا با زدن اتهامات بدون سند به وي، خودشان را تخريب كنند.

اما رسوايي احتمالي ديگري براي كلينتون در ماه اخير مطرح شد كه مربوط به دسترسي خانواده كلينتون به كمك هاي مالي بنياد خيريه كلينتون بود.

«بيل كلينتون» پس از پايان دوران رياست جمهوريش در سال 2001 بنياد كلينتون را به عنوان يك سازمان انسان دوستانه با شاخه هاي گوناگون و اهداف جهاني تاسيس كرد. اين بنياد در آن دوره زماني حدود 2 ميليون دلار از مجموعه اي از اهداكنندگان مانند شركت هاي بزرگ، افراد ثروتمند و دولت هاي خارجي دريافت كرد.

اسناد و مدارك جديد نشان مي دهد كه برخي از اين اهداكنندگان معتقد بودند كه با سخاوت و بخشش پولي شان مي توانند هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا از سال 2009 تا 2013 را بخرند.

اين افراد با جلساتي كه با حضور كلينتون برگزار مي كردند نشان دادند كه به دنبال نفوذ و تاثير گزاري بر او هستند. برخي افراد در مورد اين موضوع هشدار دادند. دولت هاي خارجي و نهادهاي حقوقي بنياد كلينتون را به عنوان وسيله اي براي جلب حمايت وزير امور خارجه تصور مي كردند.

از آن تاريخ به بعد بود كه هيلاري كلينتون سعي كرد تا تمام مبالغ اهدايي به اين بنياد را در ظاهر امر پنهان نمايد و تمام درخواست ها براي ملاقات با ديگران را رد كند.

اما ايميل هاي اخير كه توسط ديده بان قضايي آمريكا كه يك گروه محافظه كار است، منتشر شد شك و ترديد نسبت به هيلاري را افزايش داد. زيرا تمامي شاخه هاي بنياد كلينتون ميزان كمك هاي اهدايي را آشكار نكرده اند.

علاوه بر اين مستندات اخير نشان مي دهد كه برخي افراد تحت فشار قرار گرفتند تا به بنياد كلينتون كمك كنند و از اين طريق به راحتي بتواندد به هيلاري كلينتون وزير امور خارجه دسترسي پيدا كنند.

برخي از اين ايميل ها نشان مي دهد كه يكي از دستياران كلينتون براي ملاقات «سلمان ابن حمد» وليعهد بحرين قرار ترتيب داده است.

«داگ بند» دستيار كلينتون مي گويد كه وليعهد بحرين يكي از دوستان و حاميان بنياد كلينتون محسوب مي شده و مبلغ 32 ميليون دلار به اين بنياد كمك كرده است.

اسناد و مدارك نشان مي دهد بيش از نيمي از افرادي كه از بيرون از دولت آمريكا با كلينتون ملاقات كرده و يا با او تماس تلفني داشته اند (85 نفر از مجموع 154 نفر) اهدا كنندگان كمك هاي ملي به بنياد كلينتون بوده اند.

برخي از اهداكندگان ديگر نيز مي توانستند با ديپلمات هاي ارشد آمريكايي بازديد كنند.

دستياران فعلي كلينتون بر اين باورند كه امور سياسي آن ها نسبت به نامزد جمهوريخواهان «دونالد ترامپ» از شفافيت بيشتري برخوردار است و ترامپ و شبكه تجاري وي هنوز اظهارنامه مالياتي خود را منتشر نكرده است.

اين موضوع براي هيلاري كلينتون يك خطر محسوب مي شود زيرا هرچه مدارك بيشتري عليه او در اين باره پيدا شود ارتباط ميان مبالغ اهدايي به بنياد كلينتون و ميزان دسترسي افراد به وزير امور خارجه نيز شفاف تر مي شود.

دادگاه به كلينتون تا روز 29 سپتامبر فرصت داده تا با سوگند خود، به اين اتهامات پاسخ دهد.

در صورت پيروزي كلينتون در انتخابات، بيل كلينتون گفته است كه از هسئتم ديره بنياد كلينتون بيرون خواهد آمد و اين بنياد ديگر نمي تواند از تجار، منابع و دول خارجي كمك هاي مالي دريافت كند.

رقبا و دشمنان كلينتون اين سوال را مطرح مي كنند كه اگر كمك مالي به بنياد كلينتون به عنوان يك راه عادي موجب مي شده تا اهدا كننده بتواند با وزير امور خارجه آمريكا ديدار كند، آيا اين روند در زماني كه كلينتون رئيس جمهور آمريكا مي شود تكرار نخواد شد؟

طب نظرسنجي هاي اخير كلينتون هنوز از ترامپ آرا بيشتري دارد اما بسياري از افراد بر اين باورند كه موضوع مبالغ اهدايي به بنياد كلينتون كه با ملاقات با وزير امور خارجه ارتباط مستقيم داشته مي تواند در مناظره اول ميان اين دو نامزد كه در روز 26 سپتامير برگزار مي شود، براي كلينتون مشكل ايجاد كند.

به نظر مي رسد كه دونالد ترامپ بايد از اين نقطه ضعف كلينتون بهترين استفاده را بكند زيرا اين تنها فرصت ترامپ براي از دور خارج كردن كلينتون محسوب مي شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها