کد خبر: ۳۹۰۷۵۵
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
با وجود آنكه وزارت بهداشت پاكستان در مورد شيوع بيماري "تب كنگو" هشدار داده بود اما اين بيماري در نقاط مختلف پاكستان گسترش پيدا كرده و قرباني مي‌گيرد.
به گزارش پایگاه 598، با اينكه درباره شيوع بيماري تب كنگو در آستانه عيد قربان هشدار داده شده بود اما اين بيماري در نقاط مختلف پاكستان گسترش پيدا كرده و قرباني مي‌گيرد.
 
ميزان نوشت: تا كنون بيش از 12 نفر بر اثر اين بيماري جان خود را از دست داده‌اند كه آخرين آنها يك زن مهاجر افغانستاني بود كه در بيمارستان جناح كويته مركز ايالت بلوچستان جان باخت.
 
پزشكان حال بيشتر مبتلايان به بيماري كنگو را وخيم گزارش مي‌كنند اين در حالي است كه 2 نفر ديگر از مبتلايان به اين بيماري در آستانه مرگ قرار دارند.
 
مردم با شيوع بيماري تب كنگو نسبت به خريد دام از بازارهاي بلوچستان به ويژه شهر كويته بي‌اعتماد شده‌ و فروش دام به حالت تعليق درآمده است.
 
وزارت بهداشت پاكستان اقدام به سم‌پاشي در مراكز فروش دام كرده اما اين كار چندان فايده‌اي نداشته و دام‌هاي آلوده همچنان سبب گسترش بيماري مي‌شوند.
 
پيش از اين وزارت بهداشت پاكستان از شهروندان خواست قبل از خريد انواع دام از دستكش استفاده كنند و از واكسينه شدن همچنين رعايت بهداشت دام‌ها اطمينان حاصل نمايند.
 
وزارت بهداشت پاكستان نسبت به شيوع گسترده تب كنگو در ايام عيد قربان هشدار داده و از مسئولين بازارهاي دام خواسته بود نسبت به اقدامات پيشگيرانه در اين زمينه وارد عمل شوند.
 
بيماري تب كنگو كه با سردرد شديد، تب، درد عضلاني و خونريزي زير جلدي همراه است، اگر بسرعت تحت درمان‌هاي اختصاصي از طريق داروهاي ضدويروسي قرار بگيرد، در بيشتر موارد قابل درمان خواهد بود.
 
تب كنگو يك بيماري مشترك بين حيوان و انسان است كه در بيشتر موارد موجب مرگ و مير مي‌شود.
 
دام آلوده يكي از راه‌هاي انتقال بيماري تب كنگو به انسان مي‌باشد.
 
اين بيماري از طريق پشه و انواع حشرات بين دام‌ها شيوع پيدا مي‌كند البته عدم رعايت نظافت نيز در اين زمينه موثر است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها