کد خبر: ۳۹۰۷۵۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۸     ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
كريمي گفت: در حقيقت تنها كمتر از ۵ درصد نياز مصرف در داخل كشور توليد مي‌شود و بقيه وارداتي و يا قاچاق است.

به گزارش پایگاه 598، غلامحسين كريمي، رييس اتحاديه دستگاه‌هاي مخابراتي و لوازم جانبي در گفتگو با نسيم اظهار داشت: توليد موبايل در داخل كشور صفر است و سهمي از بازار داخلي را در اختيار ندارد، وضعيت دستگاه‌هاي تلفن خانگي نيز بهتر  نيست و شرايطي مانند موبايل دارد.

وي ادامه داد: در حقيقت تنها كمتر از 5 درصد نياز مصرف در داخل كشور توليد مي‌شود و بقيه وارداتي و يا قاچاق است. در صورتي كه ما در دهه اول و دوم پس از انقلاب رشد خوبي در زمينه توليد دستگاه‌هاي مخابراتي داشتيم اما متأسفانه كارخانه‌ها هيچ يك دوام نياورند و در حال حاضر تقريبا اكثر كالاهاي موجود در بازار قاچاق است.

رييس اتحاديه دستگاه‌هاي مخابراتي با اشاره به اين مطلب كه استفاده از دستگاه‌هاي تلفن خانگي بسيار كمتر شده است گفت: فروش اين دستگاه ها به يك دهم رسيده است به طوري كه برخي از آن‌ها بيش از ده سال است در مغازه‌ها مانده و خاك مي‌خورد.

وي تصريح كرد: هر چند خريد تلفن‌هاي خانگي كمتر شده است اما به دليل اين كه تعرفه واردات آن بسيار بالا است و قاچاق آن كاملا توجيه اقتصادي براي واردكننده دارد لذا ميزان واردات آن به صورت غيرقانوني به بيش از 80 درصد نيز مي رسد.

كريمي گفت: آن چه كه در اين ميان به صورت قاچاق وارد كشور نمي‌شود لوازم جانبي موبايل مانند ال سي دي، هندزفري و شارژر موبايل است، دليل قاچاق نبودن اين اجناس نيز اين است كه واردات آن با تعرفه بسيار پايين بوده و تمامي آن به صورت مجاز وارد بازار مي‌شود.
 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها