به گزارش پایگاه 598 به نقل از میزان: جواد یاوری، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب کرج
با اشاره به شیوههای جدید کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی گفت: یکی از
کلاهبرداریهایی که در چند سال اخیر بیشترین شکایت در دادسرا در مورد آن
اتفاق میافتد درباره تماسهایی است که توسط کلاهبرداران با برخی شهروندان
انجام میشود.
وی افزود: در این روش فرد کلاهبردار به قربانی خود
اعلام میکند که برنده سفر به عتبات عالیات شده و برای دریافت جایزه باید
سراغ خودپرداز برود و با راهنمایی تلفنی جلوی بانک اقدام به خالی کردن حساب
مالباخته میکند.
معاون دادسرای عمومی و انقلاب کرج به شگرد دیگر
این کلاهبردارن نیز اشاره کرده و توضیح داد: اخیرا نیز در یک اقدام اغوا
کننده و با ایجاد هیاهو به گونهای القا میکنند که از یک برنامه زنده
تلویزیونی تماس گرفتهاند و با قرار دادن مالباخته در شرایط عجلهای، به
هدف خود میرسند.
وی یافتن این مجرمان و کلاهبرداران را به دلیل
استفاده از شماره حساب و شماره تماس مخدوش و مجهول الهویه دشوار عنوان
کرده و بیان داشت: مالباختگان و دیگر افراد که طمع کرده و قربانی میشوند
باید بدانند که برای واریز وجه نیازی به مراجعه به دستگاه خودپرداز نیست و
احیانا اگر در مسابقهای شرکت کرده و برنده میشوند تنها کافی است شماره
حساب خود را بدهند.
یاوری تصریح کرد: با وجود اهمالکاری
مالباختگان، دادسرا به وظایف قانونی خود برای احقاق حق آنها و تعقیب
کلاهبرداران عمل میکند ولی ضرورت دارند شهروندان با هوشیاری خود مانع از
این کلاهبرداریها شوند.