کد خبر: ۳۸۹۸۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
قانون بازنشستگي مشاغل سخت و زيان‌آور، در سال 1380 توسط مجمع تشخيص مصلحت نظام تاييد شد و در ماده 12 آن حرفه خبرنگاري و روزنامه‌نگاري نيز در اين حوزه قرار گرفته بود اما خبرنگاران بسياري هستند كه از جزييات اين موضوع بي‌اطلاع‌اند.
به گزارش ايسنا، محمدجعفر محمدزاده - معاون امور مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي - در اين باره گفت: آيين‌نامه كار حرفه‌يي خبرنگاران كه شامل تعريفي از مشاغل رسانه‌اي است و در آن خبرنگار، عكاس ، دبير، سردبير وعوامل رسانه تعريف شده‌اند ، با نظام جامع رسانه‌يي كه بايد از سوي مجلس به تصويب برسد، تفاوت دارد.
 
وي ادامه داد: قانون مشاغل سخت و زيان‌آور نيز در آيين‌نامه كار حرفه‌يي است و درحال حاضر در دولت و در مرحله تصويب به سر مي‌برد.
 
به گزارش ايسنا لطف‌الله فروزنده - معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهوري - نيز چندي پيش در اين باره اعلام كرد كه بهترين هديه براي خبرنگاران تصويب و ابلاغ آيين‌نامه مشاغل سخت و زيان‌آور براي آنان است.
 
هنوز اطلاعات تكميل‌تري از سوي ارگان‌هاي مربوطه اعلام نشده است اما طبق قانون مشاغل سخت و زيان‌آور هر يک از خبرنگاران و افرادي که در مشاغل مختلف خبري مشغول به کارند، درصورت داشتن شرط 20 سال کار متوالي و يا 25 سال سابقه کار متناوب، مي‌توانند از اين قانون براي بازنشستگي استفاده کنند.
 
طبق آيين‌نامه‌هاي اجرايي، قانون مشاغل سخت و زيان‌آور براي حرفه خبرنگاري، همه مشاغل خبري از قبيل خبرنگار، عکاس، دبيرسرويس، سردبير، کارشناس امور خبري و مطبوعاتي وجود دارد و سازمان تامين اجتماعي به استناد اين آيين‌نامه مشمولان خبري را بازنشسته مي‌كند.
 
بنا بر اعلام، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هم بايد يک تاييديه قانوني مبني بر اينکه فرد مذکور به معناي واقعي خبرنگار است به همراه ديگر مدارک اين اشخاص به سازمان تامين اجتماعي، ارسال کند تا از اين قانون بهره ببرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها