کد خبر: ۳۸۹۸۱۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۴     ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
مديران شبكه اجتماعي توييتر از حذف مجدد هزاران حساب كاربري حامي گروه تروريستي داعش خبر داده‌اند. آنان مي‌گويند از ماه فوريه تا به حال ۲۳۵ هزار حساب كاربري از اين دست را تعليق كرده‌اند.
به گزارش پایگاه 598، ساينس مانيتور نوشت: توييتر مي‌گويد حساب‌هايي را تعليق كرده كه ارتباطشان با گروه داعش ثابت شده و گردانندگانشان در زمينه حمايت از اين گروه تروريستي ثابت قدم بوده‌اند.

توييتر تعداد كل حساب هاي كاربري حذف شده داعش از اواسط سال 2015 تا به حال را بالغ بر 360 هزار مورد عنوان كرده است. داعش در دو سالي كه از گسترش فعاليتش مي گذرد از شبكه هاي اجتماعي آمريكايي به طور گسترده اي براي تبليغات و گسترش ايدئولوژي نفرت انگيز خود استفاده كرده و حملات غيرانساني و وحشي گري هايش را به همين شيوه توجيه كرده است.

همچنين اعضاي داعش از توييتر و فيس بوك براي عضوگيري و جذب جوانان ناآگاه و شستشوي ذهني آنان استفاده كرده اند. بي توجهي مديران اين شبكه ها نسبت به استفاده روزافزون داعش از امكانات آنها تا زمان حملات تروريستي مرگبار پاريس ادامه يافت تا سرانجام بعد از اين حملات، فشار افكار عمومي توييتر و فيس بوك را به تلاش جدي براي حذف حساب هاي كاربري داعش واداشت.

دولت اوباما در ماه جولاي از كاهش 45 درصدي ترافيك توييتر در حمايت از داعش نسبت به دو سال قبل خبر داده بود. همچنين به ادعاي آسوشيتدپرس، متوسط تعداد كاربران حامي داعش از 1500 نفر در سال 2014 به حدود 300 نفر در حال حاضر سقوط كرده است.

توييتر مدعي است براي شناسايي حساب هاي كاربري حاميان داعش هيچ الگوريتم منطقي وجود دارد و به اين منظور به طور جدي از گزارش هاي ارسالي كاربران استفاده مي شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها