کد خبر: ۳۸۹۶۹
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
دبیر جایزه سینمای گفتمان انقلاب اسلامی در گفتگو با ۵۹۸:
سید امیرجاويد: اين شرايط توهين آميزي كه پديد آمد ناشي از بي مهري و الطاف بي پايان و مديريت داهيانه برخي از مسئولين برگزار كننده فيلم فجر است. اگر ما اخلاق روشنفكر بيني مرسوم در سینما را رعايت مي كرديم حتما برخورد ديگري با ما مي شد و نشست خبری ما در يك سالن مجلل برگزار مي شد؛ همچون روشنفكرانی كه يك سيلي به مسئولين سينمايي مي زنند و بعد از آن امكانات فراواني سرشار مي شود، ما عادت نداريم به خودمان سيلي بزنيم.
به گزارش سرویس فرهنگی پايگاه 598، دوشنبه شب نخستین نشست خبري اولين جايزه سينمايي گفتمان انقلاب اسلامي با بی مهری و عدم همکاری مسئولان جشنواره فجر برگزار گردید.

با توجه به اهميت موضوع و محتواي فيلم هايي كه در جشنواره فيلم فجر در حال برگزاري است مركز راهبردي جبهه فكري انقلاب اسلامي اقدام به برگزاري اولين جايزه سينمايي گفتمان انقلاب اسلامي نموده است.

76 استاد و 150 نخبه علمي، داوري، و تحليل آثار ارائه شده در سي امين جشنواره فيلم فجر را بر عهده خواهند داشت كه اين اساتيد از نهادهاي مختلفي هستند كه داوري آثار را برعهده گرفتند وبا داوري آنها برنده را تعيين خواهند كرد.

سيد امير جاويد، دبير جايزه سينمايي گفتمان انقلاب اسلامي در گفت وگو با خبرنگار اعزامی پايگاه 598 به جشنواره فجر در خصوص جایزه سینمای گفتمان انقلاب اسلامی اظهار داشت: اين مراسم به همت مركز راهبردي جبهه فكري انقلاب اسلامي به نمايندگي از نهادها موسساتي كه جبهه فكري انقلاب اسلامي را تشكيل مي دهند در حال برگزاری است.

وي همچنین با گلایه از عدم همکاری مسئولان جشنواره سی ام فجر با این دبیرخانه گفت: ما براي برگزاري اين مراسم چند روز است كه در حال رايزني با مسئولين مربوطه هستيم و تا كنون چند با روز زمان برگزاري آن را عقب انداخته اند تا اينكه امشب وعده برگزاري آن را در سالن مطبوعات برج ميلاد دادند.

دبير جايزه سينمايي گفتمان انقلاب اسلامي در ادامه بیان داشت: زمانيكه ما به اينجا آمديم قرار بر برگزاري اين مراسم در سالن مطبوعات برج ميلاد بود اما به ما گفتند كه اگر مي خواهيد اين مراسم را برگزار كنيد بايد مبلغ 8 ميليون تومان به حساب واريز شود در غير اين صورت ما نمي توانيم سالن را در اختيار شما قرار دهيم.

جاويد همچنين از اين گونه كم توجهي ها به اين مراسم اظهار تاسف كرد و گفت: اين شرايط توهين آميزي كه پديد آمد ناشي از بي مهري و الطاف بي پايان و مديريت داهيانه برخي از مسئولين برگزار كننده فيلم فجر است. اگر ما اخلاق روشنفكر بيني مرسوم در سینما را رعايت مي كرديم حتما برخورد ديگري با ما مي شد و نشست خبری ما در يك سالن مجلل برگزار مي شد؛ و اگر ما همچون روشنفكران كه يك سيلي به مسئولين سينمايي مي زنند و بعد از آن امكانات فراواني سرشار مي شود، ما عادت نداريم به خودمان سيلي بزنيم ما اگر مورد بي مهري هم واقع شويم صبر و دعا مي كنيم و به بي اخلاقي روي نمي آوريم.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: ما مراسم اختتاميه را حتما با شكوه تر از اينها برگزار خواهيم كرد و انشاء الله اين مراسم را در گلزار شهداي تهران در كنار مزار شهيد آويني برگزار خواهيم كرد. 

دبير جايزه سينمايي گفتمان انقلاب اسلامي در پايان گفت: در صورتي كه از ميان فيلم هاي پخش شده در جشنواره فيلمي مورد تاييد هيات داوران قرار گيرد و به عنوان فيلم برتر با شاخصه ها شود مراسم جشن برگزار كرده و از آن تجليل به عمل خواهيم آورد و برنده جايزه خواهد شد، درصورتي كه اگر فيلمي مورد تاييد قرار نگيرد مراسم ترحيم براي سينماي ايران برگزار خواهيم كرد.

لازم به ذکر است که اولین نشست خبری جایزه سینمای گفتمان انقلاب اسلامی در جشنواره فجر با تلاش هاي فراوان در نهايت با در اختيار قرار دادن تعداد معدودي صندلي در گوشه اي از محوطه سالن برج میلاد در فضايي محدود برگزار شد.

اين در حاليست كه در افتتاحيه اين مراسم كه مورد بي مهري و بي توجهي مسئولين مربوطه قرار گرفت چهره هاي سرشناسي چون وحيد جليلي، دكتر روح الله رجبي، استاد سعيد مستغاثي و دكتر يعقوب توكلي در اين مراسم حضور داشتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۱ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
جای خرسندی است از تولد چنین تفکری
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها