کد خبر: ۳۸۸۶۶۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
حمید نیلی از حمایت «شورای فرهنگ عمومی كشور» از برگزاری دوازدهمین جشنواره‌ سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، حمید نیلی، دبیر دوازدهمین جشنواره‌ سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، بیان كرد: طی جلسه‌ای كه روز گذشته- 19مردادماه- با حضور دكتر فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری، كوروش زارعی، مدیر مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری و نیز حجت‌الاسلام والمسلمین شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی برگزار شد، بر همكاری همه جانبه‌ دبیرخانه‌ شورای فرهنگ عمومی با حوزه هنری برای هرچه بهتر و وسیع‌تر برگزار شدن جشنواره‌ سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد توافق شد.

وی توضیح داد: حوزه هنری به دنبال جریان‌سازی بلندمدت برنامه‌های دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد است. از این رو لازم است همكاری نهادهای بلندپایه‌ فرهنگی كشور را با خود همراه داشته باشد. دبیرخانه‌ شورای فرهنگ عمومی كشور نیز از جمله نهادهایی است كه می‌تواند در مسیر اهداف جریان بچه‌های مسجد، نقش موثری داشته باشد. از آنجایی كه ریاست شورای فرهنگ عمومی هر استان بر عهده‌ امام جمعه آن استان است، این دبیرخانه در بحث حمایت‌های معنوی و هماهنگی‌های گسترده، می‌تواند كمك شایان توجهی به برگزاری جشنواره‌ تئاتر مردمی بچه‌های مسجد كند.

نیلی اضافه كرد: در حال حاضر برگزاری همایش‌های استانی تئاتر بچه‌های مسجد نیز در دستور كار است و همراهی دبیرخانه‌ شورای فرهنگ عمومی كشور، به طور حتم كمك ویژه‌ای برای برداشتن قدم‌های محكم حوزه‌ هنری در بحث جریان‌سازی تئاتر بچه‌های مسجد خواهد داشت.

وی درباره‌ اهداف این رویداد خاطرنشان كرد: حوزه هنری با احیا و راه‌اندازی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، سعی در تربیت نسلی تازه با تفكر مسجدی در فضای حرفه‌ای تئاتر كشور دارد. آقای كوروش زارعی مدیر مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری نیز تاكید داشته و دارد كه هدف از تربیت و پرورش نسل تازه، فقط تربیت بازیگر و كارگردان نیست. این جریان به مدیر تولید، مدیر اجرایی و حتی مخاطب هم نیاز دارد. باید در قدم‌های اول، تئاتر به میان توده‌ها و عامه‌ مردم برود و این قشر گسترده را علاقه‌مند به نمایش‌های ارزشمند كند. این نمایش‌ها نیز نیازمند نیروهای مستعد، متعهد و حرفه‌ای با تفكر مسجدی است. از این رو دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با این اهداف، فعالیت‌های خود را آغاز كرده و جشنواره‌ تئاتر مردمی بچه‌های مسجد نیز ویترینی از برآیند این فعالیت‌هاست تا به امید خدا در چند سال آینده نسلی به فضای تئاتر حرفه‌ای كشور اضافه شود كه بتواند دغدغه‌های نظام و انقلاب را در آثار خود متجلی كند.

حمید نیلی گفت: اهداف حوزه هنری در این باره بلندمدت و بابرنامه‌ است كه باید قدم‌های ابتدایی آن نیز محكم و باصلابت برداشته شود. از این رو همراهی و حمایت‌های اركان بلندپایه‌ فرهنگی كشور ازجمله دبیرخانه‌ شورای فرهنگ عمومی كشور، بسیار موثر و سازنده خواهد بود.

خاطرنشان می‌شود همایش‌های استانی تئاتر بچه‌های مسجد در زمستان 95 برگزار می‌شود و برگزیدگان این همایش‌ها به دوازدهمین جشنواره‌ سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد كه در فروردین ماه 1396 هم‌زمان با هفته‌ هنر انقلاب در تهران برگزار می‌شود، راه می‌یابند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها