کد خبر: ۳۸۸۵۰۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
یکی از نظامیان ارشد ارتش آمریکا اعلام کرد، در یازده ماه گذشته حدود 25 هزار نفر از نیروهای گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه به هلاکت رسیده‌اند که در مجموع این رقم از سال 2014 تا کنون به 45 هزار نفر رسیده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، ژنرال «شان مک‌فارلند» از افسران ارشد ارتش آمریکا اعلام کرد، حدود 45000 نفر از نیروهای داعش از زمان آغاز عملیات نظامی علیه این گروه تروریستی در عراق و سوریه کشته‌ شده‌اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، این نظامی ارشد ارتش آمریکا تأکید کرد: «ما تخمین می‌زنیم که طی یازده ماه گشته حدود 25 هزار نفر از نیروهای تروریستی در عراق و سوریه به هلاکت رسیده‌اند و وقتی این رقم با برآوردهای سال‌های قبل یعنی حدود 20 هزار نفر جمع می‌شود، به رقمی حدود 45 هزار نفر می‌رسیم».

بر اساس این گزارش، عملیات نیروهای هوایی روسیه علیه مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه از یازده ماه پیش یعنی ماه سپتامبر سال گذشته میلادی آغاز شده است. البته نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا از سال 2014 عملیات نظامی در این منطقه را آغاز کرده بودند.

این نظامی ارشد آمریکایی در ادامه اظهارات خود تعداد نیروهای فعلی گروه‌های تروریستی در منطقه را حدود 15 تا 30 هزار نفر تخمین زد و تأکید کرد که در حال حاضر گروه‌های افراط گرا با مشکلات بسیار جدی در نیروی انسانی خود مواجه شده‌اند، علاوه براین، قدرت نظامی آنها نیز به لحاظ کیفی افت قابل توجهی داشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها