کد خبر: ۳۸۷۷۵۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
: مفتي اعظم عربستان از ثروتمندان و بانك هاي اين كشور خواست تا به ارتش اين كشور كمك مالي كنند كاهش قيمت نفت و افت درآمدهاي نفتي بحران اقتصادي در عربستان را تشديد كرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نشنال، مفتي اعظم عربستان از بانك‌ها و ثروتمندان اين كشور خواست تا براي حل مشكلات مالي سربازان اين كشور دست به كار شوند.

اين اقدام نشان دهنده اين حقيقت است كه سعودي ها فكر مي كنند در زماني كه اين كشور با مشكل جدي كاهش درآمدهاي نفتي ناشي از افت شديد قيمت در بازار جهاني نفت روبرو هستند، بانك ها و ثروتمندان اين كشور به اندازه كافي در كمك به دولت سعودي فعال نيستند.

عربستان از فروردين سال گذشته با هدف روي كار آوردن مهره فراري خود با همراهي برخي ديگر از كشورها از جمله امارات حمله به يمن را كليد زده است.

تا كنون صدها سرباز سعودي  از جمله مرزبانان اين كشور در حمله به يمن كشته شده اند.

شيخ عبدلعزيز بن عبدالله الشيخ، مفتي اعظم مكه و عربستان، در يك برنامه راديويي  گفت سربازان سعودي در حال به خطر انداختن جان خود براي امنيت منطقه هستند و ثروتمندان نيز بايد براي پرداخت حقوق آنها كمك كنند.

وي تأكيد كرد فعالان اقتصادي اين كشور بايد به عنوان حامي وارد عمل شده و از ثروت خود به سربازان اين كشور كمك كنند.

وي ادامه داد دولت عربستان به وظايف خود در اين زمينه عمل كرده است و موسسات اقتصادي اين كشور بايد براي كمك در اين زمينه وارد عمل شوند.

عربستان به عنوان بزرگ‌ترين توليد كننده نفت جهان، طي سال هاي گذشته با بحران شديد مالي ناشي از سقوط قيمت نفت دست و پنجه نرم مي كند.

بحران كاهش درآمدهاي نفتي استانداردهاي زندگي در سطح كشور عربستان را به شدت متزلزل كرده است.

از سوي ديگر با آغاز انقلابهاي عربي در سال 2011، رفاه عمومي از نظر سياسي نيز در عربستان بسيار اهميت پيدا كرده است.

پيشتر نيز مقرن بن عبدالعزيز، جانشين پيشين ولي عهد عربستان، در سال 2014 از انفعال بانك هاي اين كشور در كمك به حل مشكلات اقتصادي عربستان انتقاد كرده بود.

رسانه‌هاي سعودي نيز بارها و بارها گزارشاتي را نسبت به مشكلات سربازان اين كشور در پرداخت بدهي خود به بانك ها پخش و منتشر كرده‌اند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها