کد خبر: ۳۸۷۷۲
زمان انتشار: ۱۷:۵۷     ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
علی لاریجانی درباره اشتراکات فهرست جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرا یادآور شد: من اطلاع دقیقی ندارم که این فهرست‌ها چقدر جدا یا ممزوج است، اما علی‌القاعده اگر لیست‌ها مجزا باشند مردم بهتر می‌شناسند و این بحث‌ها سلیقه‌ای است

علی لاریجانی که در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس خبرگزاری ایسنا، در مجلس شورای اسلامی،  در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، در پاسخ به سوال خبرنگار اعتدال، مبنی بر اینکه آیا پس از دعوت و هشدار مکرر بزرگان اصولگرا از جبهه پایداری برای وحدت و عدم تمکین این گروه به وحدت اصولگرایی آیا اشتراکات فهرست جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرا باعث خدشه وارد شدن به انسجام و اقتدار اصولگرایان در افکار عمومی نمی شود و آیا وجود افرادی مشترک در هر دو لیست به روند انتخاباتی جریان اصولگرا خدشه وارد نمی کند ، به شوخی گفت: شما خبرنگاران که اطلاعات بیشتری از ما دارید و ادامه داد: من اطلاع دقیقی از اشتراکات ندارم و نمی دانم که این فهرست‌ها چقدر جدا یا ممزوج است، اما علی‌القاعده اگر لیست‌ها مجزا باشند مردم بهتر می‌شناسند و این بحث‌ها سلیقه‌ای است.

وی اضافه کرد: معقول است که هر سلیقه‌ای افراد متناسب با خود را در فهرست خود معرفی کند.

لاریجانی درباره بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران در زمینه ورود ایران به جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه یادآور شد: برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس دعاوی در مورد دخالت ایران در این موضوع داشتند که ایشان این موضوع را پاسخ دادند و گفتند در جایی که ما حمایت کنیم، آن را به صورت علنی عنوان خواهیم کرد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: اگر در جنگ 33 روزه از ملت مظلوم لبنان و در جنگ 22 روزه از ملت مظلوم فلسطین حمایت کردیم این را به صراحت اعلام می‌کنیم و می‌گوییم که موافق این نیستیم که از جانب رژیم صهیونیستی ستمی به این ملت‌ها شود.

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره طرح توقف صادرات نفت به اروپا نیز گفت: اصل این موضوع فکری است که در مجلس در حال پخته شدن و بررسی است و این موضوع با مبادی دیگر مورد مشورت قرار خواهد گرفت، اما عده زیادی از نمایندگان نظر مثبتی در این باره دارند.

لاریجانی هم‌چنین درباره تاثیر حضور اعضای جامعه پزشکی به عنوان لیدرهای جریان اصلی انتخابات در سوق دادن مجلس نهم به سمت مجلس سلامت‌محور نیز گفت: اطلاعات من به اندازه شما نیست که آنها لیدر جریانات سیاسی هستند یا نه، اما اگر نباشند هم مجلس در کل نگاه مثبتی به بخش سلامت دارد.

وی اضافه کرد: در مجلس هشتم نیز توجه به سلامت و برنامه‌ای که سازمان تامین اجتماعی برای بحث سلامت در نظر گرفته بود، وجود داشت و این موضوع به دلیل این‌که مساله مردم است مورد توجه مجلس است.

علی لاریجانی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره پیگیری طرحی از سوی مجلس برای محدود کردن عکاسان گفت: مجلس طرحی در این باره نداشت، برخی افراد علاقه داشتند این کار را پیگیری کنند که بدنه‌ی مجلس با آنها مخالف بود و نظرش این بود که روح قانون اساسی این است که مذاکرات مجلس علنی باشد و هر چه شفاف‌تر باشد بهتر است.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کسانی که این پیشنهاد را مطرح می‌کردند در اقلیت بودند.

رییس مجلس درباره نحوه بررسی بودجه با توجه به تعطیلی هفته آینده مجلس گفت: این تعطیلی هنوز قطعی نیست و باید این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گیرد. کمیسیون‌ها از امروز بررسی‌های خود را آغاز می‌کنند و کمیسیون برنامه و بودجه نیز از روز قبل فعالیت خود را در این باره آغاز کرده است.

وی با اشاره به مهلت 10 روزه نمایندگان برای ارائه پیشنهاد در لایحه بودجه گفت: البته فاصله 19 تا 22 بهمن تعطیل است اما اگر مجلس هفته بعد جلسه علنی داشته باشد از این مهلت 10 روزه استفاده می‌شود و در غیر این صورت این فرصت به بعد از انتخابات موکول خواهد شد.

گفتنی است علاوه بر علی لاریجانی رییس مجلس، حجت‌الاسلام و المسملین ابوترابی، میرتاج‌الدینی، کاظم جلالی، هادی مقدسی، عبدالله کعبی، محمدرضا باهنر و جمعی دیگر از نمایندگان از نمایشگاه عکس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بازدید کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها