کد خبر: ۳۸۷۶۸
زمان انتشار: ۱۷:۲۶     ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
سایپانیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تخلفات صورت گرفته در حوزه فروش خودروهای وارداتی انتقاد کرده و در عین حال عملکرد برخی خودروسازان داخلی مانند سایپا را مناسب و در راستای تنظیم بازار دانست.

حمیدرضا سجادیان در گفت و گوی با سایپانیوز اظهار کرد: خودرو جزو کالاهای اساسی در سبد خانوار است که وضعیت قیمت و عرضه آن همواره توسط سازمان‌های ذیربط کنترل می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهد تخلفات عدیده‌ای در حوزه عرضه و فروش خودروهای وارداتی بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: اما از آن سو در حوزه خودروهای داخلی، خودروسازانی مانند سایپا اقدامات مثبتی چون افزایش عرضه در جهت تنظیم بازار صورت داده‌اند.

سجادیان ادامه داد: در حوزه خودروهای وارداتی برخی از واردکنندگان محصولات را با استفاده از ارز دولتی وارد کرده و با نرخ آزاد در بازار عرضه کردند. بنابراین ضروری است که ‌سازمان‌های ذیربط از جمله سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با نظارت دقیق‌تر و جدی‌تر با این واردکنندگان برخورد کنند.

وی افزود: سازمان‌های نظارتی باید کنترل کنند که واردکننده‌ای که با استفاده از ارز دولتی خودرو را وارد کرده به بهانه نوسان نرخ ارز آنرا با قیمتهای بالاتری وارد بازار نکند. از آن گذشته برخی واردکنندگان به امید رشد قیمتها عرضه را کاهش داده‌اند که با این تخلف نیز باید برخورد شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: برخلاف واردکنندگان اما خودروسازان داخلی مانند سایپا عملکرد مناسبی در شرایط فعلی داشته‌اند. واردکنندگان نیز باید از تولیدکنندگان داخلی درس بگیرند که علاوه بر حفظ اشتغال، با افزایش عرضه گام‌های موثری در جهت تنظیم بازار برداشته‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مبارز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۱ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
اي آقا كو گوش شنوا. من هي در خصوص انتقادات وارد شده به دولتمردان از اونها حمايت ميكنم و با اشخاص وارد بحث ميشم. اما ديگه داره از حد ميگذره و موضوعات غير قابل دفاع ميشه. آخه خودروهاي وارداتي با ارز دولتي رو مش غضنفر اروميه اي و يا كاابراهيم بانه اي كه قاچاقي وارد نميكنه اين خودروها از مسير قانوني و با ارز دولتي وارد كشور ميشه البته توسط اشخاص خاص!!! چرا خاص؟ چون اگه خاص نبودند و مثل ما مردم عادي بودند كه نميتونستند نرخ فروش خودروهاي وارداتي با ارز دولتي رو با ارز دستفروشهاي دلار در سبزه ميدان تنظيم كنند. حاج محمود جان ! ميدونم دست پاك هستي و دلسوز اما اين خوبه ولي كافي نيست بايد اطرافيانت رو هم از دست پاكها انتخاب كني. اغلب اطرافيانت هم آدمهاي با وجدان و دست پاكي هستند اما بعضي ها كه هم خودت ميدوني و هم ما يه ذره خلط و خش تو حسابشون هست كه بايد ازشون دوري كني . به عنوان يه برادر كوچكتر از ما گفتن. يا حق
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها