کد خبر: ۳۸۷۳۷۱
زمان انتشار: ۱۵:۱۱     ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
نماينده پارلمان سوريه با بيان اينكه شكستن محاصره حلب براي تروريستها كاري دشوار است، گفت: در صورتي كه ارتش سوريه، تصميمي بگيرد، شكست دادن آن دشوار است.
به گزارش پایگاه 598، «پطرس مرجانه»، نماينده حلب در پارلمان سوريه در گفتگو با تسنيم، در دمشق، امكان شكستن محاصره حلب از سوي گروههاي تروريستي را بعيد دانست.

وي افزود: من گمان نمي‌كنم كه گروههاي تروريستي بتوانند محاصره شمال شهر حلب از سوي ارتش سوريه و همپيمانان آن را بشكنند، زيرا ارتش سوريه كنترل كامل حلب را در دست گرفته و مطابق برنامه‌ پيش مي‌رود و مانند گروههاي تروريستي پراكنده عمل نمي‌كند، بنابراين در صورتي كه ارتش سوريه، تصميمي بگيرد، شكست دادن آن دشوار است.

اهميت اقدامات ارتش سوريه در حلب

نماينده پارلمان سوريه درباره اهميت اقدامات ارتش سوريه و همپيمانان آن در حلب گفت: آنچه در حلب در جريان است، بسيار مهم است، زيرا اين شهر بسيار به مرزهاي تركيه نزديك است. شهر حلب در فاصله 35 كيلومتري مرزهاي تركيه واقع است، و حومه حلب نيز مستقيما به مرزهاي تركيه وصل است، بنابراين اقدامات ارتش سوريه از جهت به كنترل در آوردن مجدد مرزها و همچنين نجات دادن اهالي مناطق محاصره شده از چنگال گروههاي تروريستي، حائز اهميت است.

عدم پيشروي تروريست‌ها در حلب

مرجانه افزود: گروههاي تروريستي تا اين لحظه نتوانسته‌اند هيچگونه پيشروي را در حلب به دست بياورند. آنها فقط در اطراف منطقه مدرسه الحكمه پيشروي ناچيزي داشتند. تا زماني كه ارتش و همپيمانان و نيروهاي دفاع مردمي در ميدان حضور دارند، تروريستها به هيچ وجه نمي‌توانند پيشروي كنند.

وي در ادامه گفت: من شب گذشته از جاده الراموسه كه جاده‌اي باز و بسيار امن است، به حلب آمدم. در مسير ملاحظه كردم كه ارتش سوريه و نيروهاي دفاع ملي، شهروندان را به جاده‌هاي امن راهنمايي مي‌كردند يا درباره جاده‌هاي خطرناك به آنها هشدار مي‌دادند.

نقش تركيه در بحران سوريه

وي درباره برخي اخبار منتشر شده در خصوص ورود 100 كاميون حامل تروريست از مرزهاي تركيه و از طريق گذرگاه باب‌السلامه براي كمك به جبهه النصره در حلب و نقش تركيه در بحران سوريه بويژه بعد از كودتاي نافرجام در اين كشور گفت: تركيه تا اين لحظه دست از سوريه بر نداشته است و از حوادث جاري سوريه چنين بر مي‌آيد كه آب از سر تركيه گذشته است و اين كشور به راحتي از اقداماتي كه طي 6 سال نا‌آرامي‌هاي سوريه انجام داده است، عقب‌نشيني نمي كند، زيرا تركيه فقط در بحران سوريه مشاركت ندارد، بلكه يكي از پشتيبانان بحران است.

مرجانه درباره ارسال بمب‌افكنهاي جديد روسي به سوريه و اينكه آيا روسيه اين اقدام را در واكنش به سرنگوني جنگنده‌ خود در ادلب است، گفت: روسيه با برنامه پيش مي‌رود و از جمله كشورهاي بزرگ است و در نتيجه ارسال اين بمب‌افكنها به سوريه قبل از سرنگوني جنگنده‌‌اش در ادلب صورت گرفته است. روسيه واكنشي عمل نمي‌كند بلكه برنامه‌هاي خاص خود را از طريق هماهنگي با سوريه و همپيمانان عملي مي‌كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها