کد خبر: ۳۸۷۳۶۷
زمان انتشار: ۱۵:۰۹     ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
مديرعامل باشگاه ماشين سازي تبريز گفت: اميدوارم تيمي كه بسته شده، در پايان فصل در جايگاهي تك رقمي قرار بگيرد.
به گزارش پایگاه 598، ميرمعصوم سهرابي با خبرنگار ورزشي خبرگزاري تسنيم براي دقايقي به گفت‌وگو نشست كه مشروح آن در زير مي‌آيد:

تسنيم: نظر شما در مورد تيمي كه بسته‌ايد و به ليگ شانزدهم آورده‌ايد، چيست؟

با توجه به اينكه ما سال اول حضورمان در ليگ برتر را پيش‌رو داريم، سعي كرديم يك تيم شايسته را تشكيل دهيم. اولويت اول‌ كادرفني، جذب بازيكنان خوب بومي بود و سپس به سراغ چند مهره خارجي تأثيرگذار و تعدادي بازيكن باتجربه رفتيم. در نهايت جوانان آينده‌دار را به تيم‌مان افزوديم و حالا يك تيم بسيار شايسته را داريم و مي‌خواهيم در ليگ برتر، بهترين عملكرد را داشته باشيم.

تسنيم: يك پيروزي خارج از خانه و يك تساوي در دربي تبريز براي دو هفته اول براي ماشين‌سازي رقم خورد. ارزيابي‌تان از اين نتايج چيست؟

تا به‌حال به‌زعم كارشناسان، نتايج خوبي كسب كرده‌ايم و مي‌توانيم از اين هم جلوتر برويم. ما در گرماي شديد اهواز، تيم خوب فولاد را شكست داديم و در دربي هم بيش از 45 دقيقه را با 10 بازيكن دنبال كرديم، چون يك بازيكن‌مان اخراج شده بود. در دو بازي گذشته با تمام توان بازي كرديم چهار امتياز گرفتيم كه شروع خوبي است. خوشبختانه كادرفني نيز از اين شرايط رضايت كامل دارد.

تسنيم: رسول خطيبي جوان‌ترين سرمربي ليگ شانزدهم است. همكاري با اين مربي جوان براي شما يك ريسك نبود؟

همان‌طور كه گفتم به‌دنبال بومي‌گرايي بوديم و از اين رو سعي كرديم كادرفني‌مان را نيز از جمع مربيان بومي تبريز انتخاب كنيم. رسول با اينكه جوان است، اما موفقيت‌هاي بزرگي در دوران سرمربي‌گري خود به‌دست آورده از جمله كسب قهرماني نيم‌فصل با تراكتورسازي تبريز و صعود با گسترش فولاد و ماشين سازي از ليگ يك به ليگ برتر. اين موفقيت‌ها مدنظرمان بود و خطيبي را انتخاب كرديم. البته ايشان  هم بادانش است و هم با مديريت باشگاه، هماهنگي كاملي دارد كه با اين شرايط، انتخاب‌مان بسيار خوب بود.

تسنيم: فكر مي‌كنيد در پايان فصل، ماشين‌سازي بايد چه رتبه‌اي در جدول رده‌بندي داشته باشد؟

ما مي‌خواهيم حضور شايسته‌اي داشته باشيم و با تلاش اعضاي تيم، به رتبه‌اي تك‌رقمي در جدول برسيم.

تسنيم: به‌دنبال سهميه آسيا و موفقيت‌هاي بزرگ‌تر نيستيد؟

ما به‌تازگي راهي ليگ برتر شده‌ايم و مي‌دانيم بايد خواسته‌هاي‌مان معقول باشد. قهرماني در ليگ برتر شرايطي دارد كه فكر نمي‌كنم بتوانيم در شرايط فعلي به آن فكر كنيم، اما بايد به جايگاهي معقول فكر كنيم. اگر در جدول تك‌رقمي شويم، از نظر من خوب است، اما از اين نكته هم غافل نيستيم كه تيم‌مان هر چه در جدول بالاتر باشد، رضايت ما و مردم هم بيشتر مي‌شود. بالاخره باشگاه ماشين سازي هواداران زيادي را دارد و بايد آنها را نيز راضي نگه‌داريم.

تسنيم: باشگاه ماشين سازي اولين بازيكن اسپانيايي باتجربه حضور در لاليگا در تاريخ ليگ برتر را كه همان فرناندو مونيز است، جذب كرده است. اين بازيكن توانسته انتظارات شما را برآورده كند؟

بله حتماً همين‌طور است. البته ما به‌دنبال جذب يك گلر داخلي خوب بوديم، اما نتوانستيم در اين مورد دروازه‌باني را جذب كنيم. به‌همين علت به سراغ گزينه‌هاي خارجي رفتيم و در نهايت به اين دروازه‌بان رسيديم. اميدوارم بتوانيم با وجود اين بازيكن، سطح كيفي ليگ برتر را بالاتر ببريم و به تيمي بين‌المللي تبديل شويم.

تسنيم: گفته مي‌شود آندرانيك تيموريان به‌خاطر قرارداد يك ميليارد و 500 ميليون توماني كه با باشگاه ماشين‌سازي تبريز منعقد كرده، گران‌ترين بازيكن ليگ است. اين موضوع را قبول داريد؟

خير. احسان حاج‌صفي كه به سپاهان برگشته، گران‌ترين بازيكن ليگ است. قيمت او از تيموريان گران‌تر است.

تسنيم: قراردادهايي كه از سوي سازمان ليگ در مورد باشگاه شما منتشر شده، درست است؟

بله. ما يك نهاد اداري هستيم و توسط شهرداري تبريز تحت‌پوشش مالي قرار گرفته‌ايم به همين علت همه چيزمان بايد شفاف باشد. قراردادهايي كه منتشر شده، دقيق و شفاف است. مثلاً قرارداد آقاي تيموريان با تمام آپشن‌ها و مواردي كه به آن اضافه شده،‌ چنين قيمتي دارد. ما دليلي براي پنهان كاري نداريم، اما اميدواريم همه ارقام اعلام شده در مورد ساير باشگاه‌ها نيز درست باشد.

تسنيم: برخي از مربيان و بازيكنان نسبت به انتشار قراردادها، نظر مساعدي نداشتند. نظر شما در اين مورد چيست؟ موافق انتشار رقم قراردادها هستيد يا مخالف؟

اين اتفاق خيلي خوبي بود. قراردادها شفاف باشد،‌ همه ابهامات از بين مي‌رود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها