کد خبر: ۳۸۷۲۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۹     ۱۸ بهمن ۱۳۹۰

به گزارش فارس به نقل از روزنامه "چوسان ایلبو" کره جنوبی، یک منبع دولتی کره جنوبی گفت: آمریکا مدتهاست که قصد دارد نیروهای نظامی خود را از ژاپن به کره جنوبی منتقل کند.

آمریکا و ژاپن توافق کردند که ۸۰۰۰ نیروی نظامی ارتش آمریکا از پایگاه هوایی "فوتنما" در اوکیناوا در خارج از ژاپن مستقر شوند. بر اساس این طرح قرار است ۴۷۰۰ نیروی نظامی آمریکا به خلیج گوام و ۳۳۰۰ نفر نیز به کره جنوبی منتقل شوند.

براساس این گزارش، "لی میونگ باک" رئیس جمهور کره جنوبی نگران مخالفت و اعتراض کره شمالی، چین و افکار عمومی کره جنوبی است. اما علیرغم این مخالفت‌ها، وی معتقد است که ارتش آمریکا می‌تواند نقش مثبتی در کره جنوبی داشته باشد.

این اولین بار نیست که آمریکا به تجدید استقرار نیروهایش در کره جنوبی می‌پردازد. چندی پیش نیز تعدادی از جنگنده‌های F15 و F16  نیروی هوایی آمریکا از آلاسکا به سئول منتقل شدند.

۳۸۰۰۰ نیروی نظامی آمریکا در کره جنوبی و ۴۸۰۰۰ نیروی نظامی این کشور در ژاپن مستقر هستند. به علت مخالفت مردم ژاپن و مزاحمت پایگاههای نظامی آمریکا برای مردم بومی، آمریکا قصد دارد تعدادی از نیروهای نظامی خود را از این کشور خارج کند. این درحالیست که مردم کره جنوبی نیز با حضور نظامی آمریکا در کشورشان مخالف هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها