کد خبر: ۳۸۷۱۸۸
زمان انتشار: ۱۵:۱۲     ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
مديركل امور مرزي وزارت كشور گفت: ممنوعيت اعزام تورهاي مسافرتي و گردشگري به تركيه همچنان پابرجا بوده و هيچ مصوبه‌اي براي لغو اين تصميم نداشتيم.

 به گزارش پایگاه 598، مجيد آقابابايي مديركل امور مرزي وزارت كشور در گفت‌وگو با فارس، در واكنش به سخنان اخير سركنسول تركيه در تبريز كه گفته بود ممنوعيت تورهاي مسافرتي ايران به تركيه لغو شده، اظهار داشت: لغو ممنوعيت تورهاي مسافرتي ايران به تركيه صحت ندارد.

وي افزود: همچنين هيچ مصوبه‌اي پيرامون اين موضوع در هيأت وزيران نبوده و اصلا اين موضوع نياز به مصوبه ندارد.

مديركل امور مرزي وزارت كشور ادامه داد: لغو ممنوعيت تورهاي مسافرتي از اختيارات سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري است كه سياست‌گذاري تورها را بر عهده دارد كه با تعامل با وزارت خارجه و بر اساس شرايط خاص يك كشور مقصد، تصميمات لازم مانند محدود كردن و يا ممنوعيت اعزام گردشگران تصميمات لازم اتخاذ مي‌شود.

آقابابايي تأكيد كرد: تا الان هم اين سازمان دستور قبلي خود به دفاتر گردشگري را در خصوص عدم ثبت‌نام و اعزام تورهاي گردشگري به كشور تركيه را لغو نكرده و اين ممنوعيت همچنان پابرجاست.

گفتني است روز گذشته چاغلار فاحري چاكرآلپ سركنسول تركيه در تبريز روز گذشته از لغو ممنوعيت تورهاي مسافرتي ايران به تركيه از طرف ايران بر اساس مصوبه جلسه هيأت وزيران خبر داده بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها