کد خبر: ۳۸۷۱۷۸
زمان انتشار: ۱۵:۰۷     ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
يك روزنامه آلماني نوشت كه بانك‌هاي اين كشور با مانع‌تراشي‌هاي آمريكا نمي‌توانند با ايران همكاري اقتصادي داشته باشند.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، يك روزنامه آلماني نوشته است كه آمريكا از همكاري بانك‌هاي اين كشور با ايران جلوگيري مي‌كند.

بنابر گزارش «دويچه‌ ويرتشافت ناخريشتن»، بانك‌هاي آلماني با توجه به قوانين آمريكايي از مبادلات اقتصادي با ايران خودداري مي‌كنند. اين در شرايطي است كه دولت آلمان مي‌خواهد روابط اقتصادي ميان اين كشور و ايران به صورت قدرتمند پيگيري شود.

يكي از سخنگويان وزارت اقتصاد آلمان در اين مورد گفت: «ما با بانك‌هاي آلماني در ارتباط هستيم بتوانيم روابط اقتصادي ميان ايران و آلمان را تقويت كنيم.»

اين موضع‌گيري پس از شكايت‌هاي شركت‌هاي آلماني و ايراني مبني بر تحريم‌هاي آمريكا و وجود مشكلات براي تعامل با آنان ابراز شد. اتحاديه اروپا در پي توافق هسته‌اي با ايران تحريم‌ها را لغو كرده است اما همچنان نگراني از امكان ايجاد مشكلاتي از جانب آمريكا وجود دارد. بانك‌هاي سوئيسي و آلماني از جمله بانك‌هاي اروپايي هستند كه به ويژه در اين زمينه حساس عمل مي‌كنند.

روز گذشته (دوشنبه) هم حضرت آيت‌الله علي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند: «امروز مسئولين دستگاه ديپلماسي خود ما و همان كساني كه در اين مذاكرات از اوّل تا آخر حضور داشتند، همينها دارند مي‌گويند آمريكا نقض عهد كرده است. آمريكا زير ظاهر آرام و زبان چرب و نرم مسئولانش و وزير خارجه‌اش و ديگران، از پشت دارد تخريب مي‌كند، مانع ارتباطات اقتصادي كشور با كشورهاي ديگر دنيا است.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها