کد خبر: ۳۸۷۰۶
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
مدت زمان زيادي تا برگزاري نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي باقي نمانده است؛ جبهه متحد اصولگرايان و جبهه پايداري هر 2 دلسوز نظام، انقلاب و ولايت هستند و اين 2 جبهه با اتحاد ميان خود نبايد سبب ايجاد فتنه و ورود جريان پول و قدرت به مجلس شوند.
انتخابات، ميدان امتحان است و حضور مردم در صحنه براي ايران اسلامي سرمايه اي بس عظيم به شمار مي رود؛ وظيفه شرعي و ملي همه سياسيون است كه تا زمان باقيمانده به انتخابات، توجه همه را به شركت در انتخابات جلب و زمينه حضور حداكثري و آگاهانه مردم را فراهم کنند. به همين جهت خبرنگار خبرگزاري موج گفت و گويي را با پرويز سروري عضو کميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي انجام داد که به شرح ذيل است:

موج: با توجه به زمان کم باقي مانده تا انتخابات، وضعيت حضور اصولگرايان به چه است؟
پاسخ: امروز شاهد رفتار ابها‌م‌آميزي از سوي اصلاح‌طلبان هستيم؛ اصلاح‌طلبان چهره‌هاي شاخص خود را از موضع‌گيري و سخنراني در رسانه‌ها منع كرده‌اند تا اختلاف بين اصولگرايان شكل بگيرد. ما شاهد يک مديريت هوشمندانه و حساب شده ز سوي آنان هستيم. با توجه به نوع برخورد اصلاح‌طلبان در جريان فعاليت هاي انتخاباتي، طبعا اصولگرايان اجازه ندارند كه ريسك كنند چرا كه آن‌ها با يك حركت پيچيده و حساب شده فعاليت مي کنند.

پرسش: فعاليت هاي اصلاح طلبان و ساير جريان ها را چگونه ارزيابي مي کنيد؟
پاسخ: جريان انحرافي با استراتژي خاصي بيشترين فعاليت را در حوزه‌هاي كوچك دارد؛ اين جريان مي خواهد ابتدا نيروهاي خود را وارد مجلس كند و اگر موفق نشد؛ كساني را كه قدرت راي آوري دارند بخرد و اگر باز هم موفق نشدند؛ در مجلس يارگيري كنند چرا كه آنان ادعا مي کنند؛ هم قدرت داريم و هم ثروت. اين جريان مي‌خواهد از حوزه‌هاي كوچك وارد مجلس شود و جريان اصلاح‌طلب نيز بر اين باور است كه در حوزه‌هاي بزرگ امكان موفقيت بيشتري دارد، لذا يك حمله گاز انبري را شروع كرده اند؛ با اين شرايط روا نيست كه اصولگرايان با اختلاف وارد انتخابات شوند، بنابراين دفع ضرر محتمل، يك ضرورت عقلي است.

پرسش: آيا ناکامي عدم وحدت اصولگرايان، نتيجه رفتاري اصلاح طلبان است؟
پاسخ: جريان اصلاحات و انحراف ظرفيت‌سازي مي‌كند تا اختلاف در ميان ما نهادينه شود؛ همان كاري كه ما در شوراي دوم با اصلاح طلبان انجام داديم.

پرسش: عملکرد مجلس هشتم را چگونه ارزيابي مي کنيد آيا از اين روند راضي بوده ايد؟
پاسخ: كارنامه مجلس هشتم كارنامه سياهي نبود. چند نكته در مورد مجلس هشتم وجود دارد؛ يكي موضوع نظارت بر نمايندگان بود كه هيچ‌گاه نمي‌توانيم بابت تاخير در اين موضوع پاسخگو باشيم.
نكته ديگر در مجلس هشتم اين است كه فراكسيون اصولگرايان نتوانست نيروهاي خود را سازماندهي كند و همين امر بيشترين ضربه را به ما وارد كرد و جزاير فراكسيوني شديم.

پرسش: آيا جبهه پايداري و جبهه متحد اصلولگرايان به وحدت مي رسند ؟
پاسخ: شخصا به اين فرآيند اميد چنداني ندارم زيرا اعضاي جبهه پايداري در حال تهيه ليست خود هستند و اعضاي مشترك ليست‌هاي اين 2 جبهه تنها دو يا سه نفرند؛ ما تا دقيقه 90 تلاشمان را انجام مي‌دهيم.

پرسش: نظر شما درباره فعاليت هاي جبهه ايستادگي و اصولگرايان چيست؟
پاسخ: تلاش ما اين است كه جبهه ايستادگي با مجموعه ظرفيت‌هايش با جبهه متحد اصولگرايان همراه شود؛ شرطي هم نگداريم كه با هر كس بخواهيم تعامل كنيم سهميه‌اي به آنان از کرسي هاي مجلس داده شود.
جبهه ايستادگي اعلام كرده كه اگر خواسته‌هايشان برآورده نشود ليستي جدا مي‌دهند؛ اما جبهه متحد همچنان زمينه همگرايي و تعامل را دنبال مي‌كند. قابل اشاره است که كميته تعاملاتي ايجاد كرده‌ايم و آقاي متكي آنرا پيگيري مي‌كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها