کد خبر: ۳۸۶۵۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۱۸ بهمن ۱۳۹۰

وکلای ملت به شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور اجازه دادند برای اجرای برنامه‌های نگهداری، بهسازی و تجهیز فرودگاه‌های کشور با اولویت مناطق محروم و استفاده از آخرین تجهیزات نوین فرودگاهی، مبالغ ۵۰ هزار ریال و ۲۵۰ هزار ریال به قیمت بلیط پروازهای داخلی و خارجی اضافه کنند.

به گزارش فارس نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه) به بررسی طرح اصلاح ماده ۴۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده پرداختند.
 
وکلای ملت پس از رای موافق به کلیات این طرح، ماده واحده آن را نیز بدون اصلاح و با اکثریت آرا تصویب کردند.
 
در ماده واحده این طرح آمده است که ماده ۸۷ قانون وصول برخی از درآمدهای دولت مصوبه ۲۸/۱۲/۱۳۷۳ و اصلاحیه آن مصوبه ۲۷/۱۱/۱۳۸۰ به شرح ذیل اصلاح می‌شود:
 
ماده ۸۷ - به شرکت مادر تخصصی فروشگاه‌های کشور اجازه داده می‌شود که مبلغ ۵۰ هزار ریال به قیمت بلیط هر مسافر در هر پرواز داخلی و مبلغ ۲۵۰ هزار ریال به قیمت بلیط هر مسافر که با هواپیما عازم خارج از کشور است بیفزاید و از طریق درج در بلیط و یا قرارداد حسب مورد دریافت کند.
 
در ادامه این ماده تاکید شده است منابع حاصله به عنوان درآمد شرکت تلقی و به حساب شرکت، افتتاح شده توسط خزانه داری کل کشور نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز می‌شود تا در چارچوب بودجه مصوبه سالانه برای اجرای برنامه‌های نگهداری، بهسازی و تجهیز فرودگاه‌های کشور با اولویت مناطق محروم و استفاده از آخرین تجهیزات نوین فرودگاهی برای ارائه خدمات به مسافرین در حد استانداردهای بین المللی، هزینه کند.
 
وکلای ملت در تبصره نخست ذیل این ماده نیز به دولت اجازه دادند که از ابتدای فروردین ماه سال ۹۲ به بعد و هر ساله نرخ‌های موضوع این ماده را بر مبنای پیشنهاد وزارت راه و شهر سازی و تصویب هیئت وزیران تعدیل کند.
 
تبصره ۲ نیز شرکت‌های هواپیمایی را مکلف کرد که مبالغ موضوع این ماده را بلافاصله پس از هر پرواز به حساب مذکور دراین ماده واریز و تسویه حساب کند. عدم پرداخت به موقع مبالغ موصوف در حکم تصرف غیر قانونی محسوب می‌شود و مطالبات شرکت‌های فرودگاه کشور در حکم مطالبات مستند به افراد لازم الاجراء است و طبق مقررات مربوط به اجرای مفاقد اسناد رسمی قابل وصول می‌باشد.
 
در صورت ارسال بیلط نیز مبالغ دریافتی موضوع این ماده عینا به مسافر مسترد می‌شود.
 
تبصره ۳ ذیل این ماده نیز اعلام می‌کند که از زمان لازم الاجراء شدن این قانون ماده ۴۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوبه ۱۷/۱۲/۱۳۸۷ لغو می‌شود.
 
تبصره ۴ و پایانی ذیل ماده واحده طرح اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده: زمان اجرایی شدن این قانون را از نخستین روز سال آینده مقرر کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها