کد خبر: ۳۸۵۹۱
زمان انتشار: ۰۹:۵۳     ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
در اين مراسم نيز از زنان فعال و مبارزان پيشروي انقلاب اسلامي مانند همسر مقام معظم رهبري، همسر آيت ا... واعظ طبسي، دختر شهيد نواب صفوي و تني ديگر از مبارزان تقدير و تشکر شد.
انقلابي بودن يک تجربه متعلق به گذشته است و انقلابي ماندن يک صفت انساني و شخصيتي و مربوط به امروز و هميشه است. عضوشوراي عالي انقلاب فرهنگي در عين حال تصريح کرد: انقلابي ماندن هيچ کس، تضمين نشده است و جز خود فرد نمي تواند آن را تضمين کند اما براي انقلابي ماندن تقويت و ايجاد بنيه هاي معرفتي لازم است.

به گزارش خراسان،‌«حسن رحيم پور ازغدي» در همايش تجليل از فعالان زن و چهره هاي ماندگار انقلاب اسلامي مشهد که يک شنبه شب در فرهنگسراي غدير مشهد برگزار شد، با استناد به منابع تفکر شيعي، اسلامي و روايات به بررسي «چيستي انقلاب و کيستي انقلابي» پرداخت.

وي يکي از تجربه هاي بزرگ در همه انقلاب ها را معلوم نبودن ميزان فداکاري و هزينه کساني دانست که در زمين گمنام مانده و در آسمان شناخته شده اند.

رحيم پور با اشاره به فداکاري هاي بي شمار افراد در دوره هاي مختلف انقلاب گفت: رنج هاي متعددي که اين افراد در دوره هاي مختلف متحمل شده اند در هيچ کجا ثبت نشده و هيچ کس هم نام آن ها را نشنيده است، اما در مبارزه توحيدي هيچ چيز اتفاق نيفتاده مگر اين که ثبت شده است.

وي در تبيين ويژگي يک فرد انقلابي و کساني که مي توانند انقلابي بمانند به ديدگاه امام حسن عسکري(ع) اشاره کرد و گفت: انقلابي ها کساني هستند که آمادگي مطلق براي شهادت دارند و باکشان نيست، در راه خدا آن ها به سوي شهادت گام برمي دارند يا مرگ به سوي آن ها؛ انقلابي ها کساني هستند که ديگران را بر خود ترجيح مي دهند در زمان خطر جلو مي آيند و در سفره امکانات عقب مي نشينند. انقلابي ها کساني هستند که حقوق ديگران و حرمتشان براي آن ها مهم ترين امر است؛ انقلابي ها کساني هستند که هر جا خدا مي خواهد هستند و هر جا خدا نمي خواهد نيستند.

رحيم پور ازغدي بر اساس روايتي از امام صادق(ع) نيز، انقلابي را فردي معرفي کرد که براي آن چه فکر مي کند درست است هزينه مي کند. احساس مسئوليت مي کند، آن چه را نيک مي شمارد علني مي کند و از آن چه غير ارزشي است مي گذرد و با اخلاص و از سر شوق و اشتياق به رحمت خدا به کارهاي بزرگ رو مي آورد.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي، 22 بهمن را شروع انقلاب معرفي کرد و ادامه داد: برخي از نامزدهاي مجلس فکر مي کنند با راي آوردن کار تمام مي شود، در حالي که با راي آوردن تازه کار نمايندگان شروع مي شود.

وي حکومت و مسئوليت هاي حکومتي را بالاترين امانت خدا و مردم معرفي کرد و گفت: مسئولان بايد براي خدمت به مردم در آماده باش باشند و همه مسئولان بايد جواب پس بدهند، نه تنها در آخرت بلکه در همين دنيا و به خلق خدا در حالي که عده اي در اين ۳۰سال سعي داشته اند اين تفکر را حاکم کنند که چون ما هستيم و کارها در حال انجام است، شما ديگر به حکومت کاري نداشته باشيد و بفرماييد راحت باشيد در حالي که سوال و امر به معروف و نهي از منکر بر همه واجب است.

در پايان اين مراسم نيز از زنان فعال و مبارزان پيشروي انقلاب اسلامي مانند همسر مقام معظم رهبري، همسر آيت ا... واعظ طبسي، دختر شهيد نواب صفوي و تني ديگر از مبارزان تقدير و تشکر شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها