به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، یک کارشناس بازار کار با بیان اینکه باید نیازها و تقاضای بازار به
درستی شناسایی شود گفت: متاسفانه بدون توجه به این مساله اقدام به تولید
میکنیم، در حالی که چین در شناسایی سلیقه مردم از ما جلوتر است.
عبدالله
مختاری اظهار کرد: امروز مدیریت بازار از اهمیت بالایی برخوردار است و
تولیدکنندگان باید نیاز بازار داخل را به خوبی شناسایی کنند، اما میبینیم
چین بازار ما را به خوبی رصد میکند و طبق سلیقهها اجناس خود را وارد
ایران میکند، به نحوی که برای چادر مشکی هم به چین متوسل میشویم.
وی
با اشاره به بالا بودن قیمت کالای ایرانی اظهار کرد: امروز یک تولید کننده
اسباب بازی ناچار است مواد مصرفی خود را بسیار گرانتر از تاجر چینی تهیه
کند و پس از تولید، چه کالای خود را بفروشد یا نفروشد باید عوارض و
مالیات و هزینه حاملهای انرژی را بپردازد، در حالی که تمام دولتها از
بنگاههای خود به شکل اصولی حمایت میکنند، نه دستوری و شعاری. به همین دلیل
است که تولید ایرانی مورد استقبال قرار نمیگیرد.
این کارشناس
بازار کار با بیان اینکه هزینههای زندگی در ایران به دلار و درآمدها به
ریال است، اظهار کرد: هزینه و درآمد افراد باید با یکدیگر سازگار و متناسب
باشد و در کنار آن ارزش ریال به دلار بالا رود تا فرد هم قادر به اداره
معیشت و تامین هزینههایش باشد و هم از زندگی لذت ببرد.
وی گفت:
وقتی حقوق یک ساعت کار کارگر اروپایی ۵ تا ۷ دلار است و قابل مقایسه با
حقوق روزانه یک کارگر ایرانی نیست، نمیتوان انتظار داشت کالاهای ما در
تجارت بین المللی هم قابل رقابت باشند.