کد خبر: ۳۸۵۴۵
زمان انتشار: ۲۰:۲۵     ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از بزرگترین نقطه ضعف های مجلس هشتم این بود که نمایندگان بی نظمی ها را نه تنها ادامه بلکه توسعه هم دادند.

598 به نقل از شبکه زندگی، سید جلال یحیی زاده با اعلام این مطلب ابراز کرد: نمونه بارز بی نظمی در مجلس هشتم نحوه ورود، خروج و حضور نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بود.

یحیی زاده ادامه داد: در بسیاری از روزها متاسفانه به دلیل تاخیر نمایندگان جلسات هم با تاخیر زیاد شروع می شد و این مساله باعث تلف شدن وقت رسیدگی و تصویب قوانین و انجام امور مربوط به مردم می شد.

وی با تاکید بر اینکه اشکال دوم مجلس وقت کشی های زیاد بود خاطرنشان کرد: هر از چندی مجلس آنقدر در گیر مسائل حاشیه ای می شد که اصل ماجرا را فراموش می کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در خصوص بی انضباطی های مجلس این انتقاد به هیات رییسه بر می گردد چون هیات رییسه برای برخورد با بی انضباطی ها ساز و کارهایی که قانون در اختیارش گذاشته را استفاده نمی کرد و ضمن اینکه نمایندگان هم خود را ملزم به رعایت برخی مسائل در راستای حفظ نظم و انضباط نمی دانستند.

وی با تاکیر بر ساز و کارهای قانونی هیات رییسه برای رعایت انضباط اذعان داشت: اعلام اسامی نمایندگان متاخر، تذکر به آنها و مسائلی از این قبیل که در آیین نامه آمده است از جمله مواردی است که هیات رییسه برای برقراری نظم جلسات می توانست به کار گیرد اما متاسفانه چنین نشد.

یحیی زاده افزود: از سوی دیگر این مشکل نمایندگان هم است که به نظم جلسات صحن علنی مجلس احترام نمی گذارند.

این نماینده اصولگرای مجلس هشتم با اشاره به اینکه هیات رییسه مجلس هشتم قاطعیت لازم را نداشت تصریح کرد: بر اساس همین عدم قاطعیت نظم و انضباط لازم در مجلس رعایت نمی شد.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس نهم باید وکیل الملله باشند گفت: مردم نماینده ای را انتخاب می کنند که در درجه اول بتواند از حق و حقوق آنها در مجلس دفاع کند. اینکه برخی می گویند نمایندگان مجلس باید با دولت همسو باشند شاید اشکالی نداشته باشد، اما زمانی اشکال به آن وارد نیست که قبل از اینکه هوای دولت را داشته باشند هوای مردم را داشته باشند.

یحیی زاده ادامه داد: مجلس شورای اسلامی باید به صورت مستقل و در راستای مصالح نظام و مردم عمل کند و اگر چنین نکند باید تعجب کنیم.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی گفت: همسویی مجلس با دولت معنایی ندارد و شاید منظور از همسویی تعامل باشد.

این نماینده اصولگرای مجلس هشتم با اشاره به روابط دولت و مجلس اظهار داشت: مجلس هشتم تا جایی که توانست سعی کرد تعامل خوبی با دولت داشته باشد و در همین راستا بود که در خصوص برخی مسائل نیز که دولت قانونگریزی می کرد کوتاه می آمد و یا سعی می کرد با صحبت کردن، دولت را مجاب به رعایت قانون کند.

یحیی زاده گفت: کاندیداها بدانند که اگر برای معرفی خودشان دیگران را تخریب کنند قطعا خودشان را تخریب کرده اند و با این کارها نمی توانند کرسی مجلس را به دست بیاورند.

وی در پایان تصریح کرد: نمایندگان مجلس نهم باید درد ملت را بشناسند و معتمد مردم باشند تا مردم به آنها رای دهند و اگرنه میلیارها تومان پول هم خرج کنند ملت آنها را انتخاب نمی کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها