کد خبر: ۳۸۵۰۶۲
زمان انتشار: ۱۲:۵۹     ۲۷ تير ۱۳۹۵
براي اولين بار در صنعت نفت كشور اتفاق افتاد ؛
مسير نفت خام از سر چاه ها آغاز شده و پس از مارون 3 به قسمت لانچر انتقال يافته و از اين واحد به طول 10 كيلومتر از طريق لوله كامپوزيتي كه در عمق زمين كار گذاشته شده و قبل از كارخانه به سرور رفته و در مارون 4 به كارخانه مارون براي جداسازي انتقال مي يابد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از واحد خبر ارتباطات پژوهشگاه عمليات بهره برداري و تزريق نفت خام به لوله كامپوزيتي حد فاصل مارون 3 و مارون 4 در غروب روز يكشنبه 20 تير ماه با حضور عوامل اجرايي پژوهشگاه، رئيس امور اجرايي طرح ، رئيس بخش شرق نفت و گاز مارون ، سرپرست بهره برداري مارون 3 انجام شد.

اين گزارش مي افزايد مسير نفت خام از سر چاه ها آغاز شده و پس از مارون 3 به قسمت لانچر انتقال يافته و از اين واحد به طول 10 كيلومتر از طريق لوله كامپوزيتي كه در عمق زمين كار گذاشته شده و قبل از كارخانه به سرور رفته و در مارون 4 به كارخانه مارون براي جداسازي انتقال مي يابد.

بر اساس اين گزارش ابتدا و انتهاي اين خط لوله به مسافت 3 كيلومتر لوله فلزي بوده و مابين آنها از لوله‌هاي كامپوزيتي استفاده شده است.

بر پايه اين گزارش شركت مناطق مارون ماهشهر، پيمانكار بخش فلزي، شركت مشهد صدرا شرق پيمانكار ساخت و اجراي خط لوله كامپوزيت و شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب كارفرماي اين پروژه است.

گفتني است اين بهره‌برداري با حضور مديران فرآورش، بهره‌برداري و عمليات خط لوله نفت و گاز مارون انجام شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها