کد خبر: ۳۸۵۰۳۸
زمان انتشار: ۱۰:۱۲     ۲۷ تير ۱۳۹۵
واقعيت امر اين است كه اگر آراي سندرز به صورت كامل (يا حتي نسبي) به سود كلينتون به گردش در آيد، دونالد ترامپ كار بسيار سختي براي شكست هيلاري كلينتون پيش رو خواهد داشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، سرانجام همان گونه كه از قبل اعلام شده بود، برني سندرز رقيب انتخاباتي هيلاري كلينتون در دور اول انتخابات رياست جمهوري سال 2016 ايالات متحده آمريكا حمايت خود را از نامزدي وزير امور خارجه سابق آمريكا اعلام كرد. برني سندرز با حضور در كمپين هيلاري كلينتون در پورتموث، در نيوهمپشاير رسماً از نامزدي او براي رئيس جمهور ايالات متحده حمايت كرد.

سندرز در اين خصوص اعلام كرد:

"آمده ام اينجا تا بگويم هيلاري كلينتون بايد رئيس جمهور آينده ما باشد.من هر كاري انجام مي دهم  تا كلينتون در رقابت با دونالد ترامپ پيروز شود."

بدين ترتيب پرونده رقابتهاي انتخابات درون حزبي دموكراتها در انتخابات رياست جمهوري سال 2016 به صورت كامل بسته شد. برني سندرز در طول رقابتهاي انتخابات درون حزبي رقابت سنگيني با كلينتون داشت. او حتي در برخي ايالات تعيين كننده مانند واشنگتن توانست بر كلينتون غلبه پيدا كند. با اين حال هيلاري كلينتون در مجموع توانست راي اكثر دليگيتها و سوپر دليگيتهاي حزب دموكرات را از آن خود كرده و به عنوان نامزد نهايي اين حزب مورد شناسايي افكار عمومي آمريكا قرار گيرد.

از اكنون رقابت ميان هيلاري كلينتون و دونالد ترامپ به طور رسمي كليد خورده است. با اين حال هم اكنون اين سوال مهم و اساسي وجود دارد كه حمايت برني سندرز از هيلاري كلينتون چگونه خود را در نظرسنجي هاي انتخاباتي نشان خواهد داد؟ آيا در صورت واريز آراي سندرز به سود دهيلاري كلينتون، دونالد ترامپ شانسي براي پيروزي بر نامزد حزب دموكرات خواهد داشت ؟در اين خصوص نكاتي وجود دارد كه بايد آنها را مدنظر قرار داد :

واقعيت امر اين است كه اگر آراي سندرز به صورت كامل ( يا حتي نسبي) به سود كلينتون به گردش در آيد، دونالد ترامپ كار بسيار سختي براي شكست هيلاري كلينتون پيش رو خواهد داشت. ترامپ خود نيز نسبت به اين مسئله واقف است. از اين رو ترامپ در هفته هاي گذشته از طرفداران سندرز خواسته است تا آراي خود را به سود حزب جمهوريخواه و او در انتخابات سال 2016 به گردش در آورند. استدلال ترامپ اين بوده است كه وي نيز همانند سندرز نماد تغيير در سياستهاي كلان آمريكا محسوب مي شود اما هيلاري كلينتون طرفدار حفظ وضعيت موجود است.

با اين حال به نظر مي رسد برني سندرز عزم خود را جزم كرده است تا آراي طرفداران زياد و تعيين كننده وي به سود دونالد ترامپ به گردش در نيايد. بدون شك از اين پس برني سندرز سخنراني هاي هدفمندي را در حمايت از هيلاري كلينتون و در ايالات مختلف آمريكا صورت خواهد داد. حتي برخي مخافل تحليلي معتقدند اگر سندرز به عنوان معاون اول هيلاري كلينتون انتخاب شود، مي تواند نقش مهمي در پيروزي وي در انتخابات رياست جمهوري سال 2016 ايفا كند. در هر حال بايد در انتظار نحوه حمايتهاي سندرز و كشمكش وي و ترامپ بر سر آراي طرفدارانش ماند. هم كنون مطابق آخرين نظرسنجي هاي صورت گرفته در آمريكا، هيلاري كلينتون 46 درصد و دونالد ترامپ 44 درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.

همان گونه كه مشاهده مي شود هيلاري كلينتون طي هفته هاي اخير در جلب آراي عمومي دچار سيري نزولي  شده است. با اين حال به نظر مي رسد پس از اعلام حمايت رسمي سندرز از هيلاري كلينتون اين سير نزولي تبديل به سيري صعودي شود. در هر حال بايد در انتظار نظرسنجي هاي صورت گرفته در آمريكا طي هفته هاي آتي و پس از اعلام حمايت سندرز از كلينتون ماند.نظرسنجي هايي كه ميزان و شدت حساسيت انتخابات رياست جمهوري سال 2016 از برآيند و معدل آنها قابل محاسبه است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها