کد خبر: ۳۸۳۷۰۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۱۵ تير ۱۳۹۵
رئيس اداره پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا نسبت به برداشت از كارت‌هاي مسروقه يا گمشده هشدار داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جوان، سرهنگ عليرضا آذردرخش گفت: برخي از افراد سودجو با سرقت كارت‌هاي بانكي اقدام به برداشت از حساب بانكي آنها مي‌كنند.
 
وي گفت: متأسفانه كم دقتي هموطنان در اين امر بسيار مؤثر بوده است به نحوي كه اگر رمز‌هاي كارت‌هاي بانكي را در كنار كارت بانكي نگذارند يا آن را به كسي اعلام نكنند، امكان برداشت از حساب بانكي آنها از طريق اين روش وجود نخواهد داشت؛ بنابراين استفاده كنندگان از كارت‌هاي بانكي بايد رمزهاي عبور خود را به صورت دوره‌اي تغيير دهند و آن را به كسي اعلام نكنند.
 
وي به مسدود‌سازي كارت‌هاي مسروقه يا مفقود شده اشاره كرد و افزود: همه بانك‌ها امكان مسدود‌سازي كارت‌هاي بانكي را در همان لحظه فراهم كرده‌اند، بدين صورت كه با برقراري تماس تلفني با شماره‌هاي اعلام شده و دادن مشخصات خود از قبيل شماره ملي و شماره شناسنامه مي‌توان كارت مورد نظر را مسدود كرد و برداشت و انتقال وجه ديگر ميسر نيست و براي فعال‌سازي بايد با همراه داشتن كارت ملي به بانك مراجعه كنيد.

سرهنگ آذردرخش با اشاره به خدمات بدون كارت دستگاه‌هاي atm از سوي برخي بانك‌ها‌ ادامه داد: در اين روش شما بدون همراه داشتن كارت و فقط با دانستن شماره كارت و رمز ورود مي‌توانيد عمليات بانكي مثل برداشت، انتقال وجه و غيره را انجام دهيد.
 
وي گفت: يكي ديگر از امكاناتي كه مي‌توان با استفاده از خدمات بدون كارت انجام داد،‌ مسدود‌سازي كارت بانكي است كه به كاربران اين اجازه را مي‌دهد در صورت مفقودي يا سرقت كارت بانكي سريعاً كارت مورد نظر را مسدود تا از سوءاستفاده‌هاي احتمالي جلوگيري كنند. اين قابليت در بانك‌ها متفاوت بوده است ولي با مراجعه به اكثر دستگاه‌هاي خودپرداز و انتخاب دكمه ثبت، مي‌توان گزينه مسدود‌سازي را فعال و با وارد كردن شماره كارت و رمز عبور كارت مورد نظر را مسدود كرد. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها