مدیرعامل بانک همچنین تصریح کرد: پس از حصول توافق هستهای و لغو تحریمها، تمایل شرکتهای خارجی به سرمایهگذاری در بخشهای مختلف اقتصادی افزایش یافته است. در این میان بانک کارآفرین که از ابتدا راهبرد اصلی خود را ارتباط با مشتریان کلان و مؤثر بانکی قرار داده است، تمام ظرفیتهای خود را به کار خواهد گرفت تا از بهبود شرایط به نحو مناسبی منتفع شود. به همین دلیل به ویژه در ماههای پایانی سال، ملاقاتها و جلساتی با نمایندگان بانکها و شرکتهای خارجی صورت گرفته است که انشاءالله در ماههای آینده نتایج آن به ثمر خواهد نشست.
مدیرعامل بانک در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرایی شدن برنامه استراتژیک بانک خاطر نشان کرد: چشمانداز بانک کارآفرین، تبدیل شدن به سازمانی چابک و پیشرو در ارائه راهحلهای مالی جامع است. بر همین اساس ماموریت بانک کارآفرین به عنوان یک بنگاه خدمات مالی، تلاش برای بهبود شرایط اقتصادی کسب و کار از طریق ارائه راهحلهای جامع به مشتریان و خلق ارزش پایدار برای ذینفعان است.
مهندس آیتاللهی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: با توجه به پیشرفتهای اطلاعاتی و تکنولوژیکی به ویژه در یک دهه اخیر، آینده صنعت بانکداری در دنیا، بر گسترش و توسعه هر چه بیشتر بانکداری الکترونیک استوار خواهد بود. بانک کارآفرین در راستای تحقق هر چه بیشتر شعار «دانش جهانی، راه حل ایرانی» در صدد تقویت بیش از پیش خدمات به ویژه در بخش بانکداری الکترونیک خواهد بود. ارتقای سیستم متمرکز بانکداری الکترونیک (Core Banking) و ارائه محصولات و خدمات الکترونیکی جدید و متنوع، از جمله برنامههای بانک در سال 95 است.
مدیرعامل بانک با اشاره به ضرورت آموزش مستمر و حرفهای همکاران تاکید کرد: بروز و ظهور و گسترش تکنولوژیهای اطلاعاتی و ارتباطاتی، ضرورت آموزش مستمر و همیشگی را دو چندان کرده است. در همین راستا برنامهریزیهای لازم صورت گرفته است که همکاران عزیز، در سال 95 با حضور در دورههای تخصصی مورد نیاز متناسب با تحولات نرمافرارهای بانکی دانش حرفهای خود را ارتقا داده و بر غنای فکری و حرفهای خود بیفزایند.
مهندس آیتاللهی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت تغییر نحوه بازاریابی برای جذب مشتریان جدید خاطر نشان کرد: امروزه شیوه جذب مشتریان در بانکها و موسسات اقتصادی نیز تغییر کرده است و بازاریابی تبلیغات محور به بازاریابی با محوریت روابط عمومی تبدیل شده است و بنابراین ضرورت تدوین استراتژی بازاریابی بیش از گذشته وجود دارد.
مهندس آیتاللهی در ادامه تصریح کرد: با یاری خداوند و با همت و تلاش تمامی همکاران از جمله همکاران مستقر در شعب و کارکنان مدیریتهای ستادی و با برنامهریزیهای صورت گرفته، تلاش خواهیم کرد EPS در نظرگرفته شده برای سال 95 محقق شود.
بر اساس این گزارش، در این همایش معاون مدیرعامل در امور بانکی، مدیران امور بینالملل، اعتبارات، امور شعب، مشاوره و تأمین منابع مالی، طرح و توسعه، حقوقی و همچنین رئیس اداره آموزش و توسعه دانش طی سخنانی برنامهها و اولویتهای کاری خود در سال 95 را تبیین کردند.
گفتنی است در این همایش، تعدادی از روسای شعب مشکلات، پیشنهادها و درخواستهای خود را با مدیرعامل بانک مطرح کردند و مهندس آیتاللهی به مسائل مطروحه پاسخ داد.