کد خبر: ۳۸۱۶۶
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۱۶ بهمن ۱۳۹۰

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری المنار، «عماد حجاج »کاریکاتوریست اردنی این روزها از سوی دو جمعیت یهودی صهیونیست که مرکزیتشان در آمریکا است مورد حمله قرارگرفته است.

دو جمعیت صهیونیستی «جی تی ای» و «بنای بریس» در اقداماتی که علیه وی در اینترنت ایجاد کرده‌اند وی را «مجرم و دشمن یهود» خوانده‌اند و نوشته‌اند: «حجاج» دشمن یهود و اسرائیل است چراکه یهودیان را وحشیانی معرفی کرده است که خون فلسطینیان را می‌ریزند.

اما «عماد حجاج» در باره این حملات گفته است: این هجمه به ویژه در این زمان برنامه‌ریزی شده و هدفدار است و به آن افتخار می‌کنم چرا که من در کاریکاتورهایم به همه فرهنگ‌ها و ادیان احترام می‌گذارم و توهین به دین یا فرهنگ را بر خود حرام کرده‌ام.

وی افزود: جمعیت‌های صهیونیستی نمی‌خواهند هیچ صدایی از جهان اسلام به غرب برسد و من جز معدود افرادی هستم که به زبان انگلیسی کاریکاتور می‌کشم.

این کاریکاتوریست اردنی با اشاره به اینکه در روزنامه‌های غربی به صورت مجانی کاریکاتور منتشر می‌کند، تاکید کرد: در روزنامه‌های آمریکایی دارای ستون خاصی هستم به‌ویژه در جریان جنگ 22 روزه سلسله کاریکاتورهایی را منتشر کردم.

وی با بیان اینکه این نخستین حمله‌ها به او نیست، افزود: این اقدامات، نژادپرستانه است و من حق دارم از حقوق مشروع مردم فلسطین و جرائم اشغالگران سخن گفته و سیاست‌های رژیم صهیونیستی را نقد کنم.

در همین حال وی به مرکز حمایت از آزادی روزنامه‌نگاران شکایت کرده است و این مرکز نیز با بیان اینکه کاریکاتورهای این کاریکاتوریست اردنی توهین به یهودیت نبوده است خواستار همبستگی با «عماد حجاج» شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها