کد خبر: ۳۸۱۳۲۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۵     ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
رئیس بازرسی فنی پالایشگاه نهم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: عملیات تجهیز بازرسی مشعل‌های پالایشگاهی که پیش از این توسط شرکتهای خارجی انجام می شد، برای نخستین ‌بار، با دانش کارکنان و متخصصان داخلی این مجتمع در پالایشگاه نهم با کمک پهپادها با موفقیت اجرا شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی روز یکشنبه به نقل از رضا زارعی افزود: با توجه به وضعیت مشعل‌های پالایشگاه نهم و نیاز به بازرسی، تعمیر و تعویض سالانه‌ تیپ این مشعل‌ها، اداره بازرسی فنی مجتمع با کمک شرکتهای داخلی تجهیزات بازرسی پرنده (Quad rotor Inspection Device) را طراحی و استفاده کرد.

وی ادامه داد: آگاهی از وضعیت کلی تیپ مشعل‌ها (Visual Inspection) بلافاصله پس از خاموشی و بدون نیاز به مراحل ایزوله کردن، برآورد نیاز تعمیراتی با توجه به مقایسه نتایج دیده شده با آنچه در قبل اتفاق افتاده بصورت آنی و اطلاع به گروه تعمیرات برای آمادگی از لحاظ انجام تعمیر و یا تعویض تیپ مشعل، از مهمترین دستاوردهای این عملیات است.

زارعی اضافه کرد: پایین آوردن خطرات ناشی از صعود نیروی انسانی به بالای مشعل برای انجام بازرسی کلی، نظارت مستمر بر انجام عملیات، بازرسی داخلی از تانکهای ذخیره با سقف ثابت و بازرسی از پایپ‌ لاین‌ها از دیگر موارد مهم انجام شده در این عملیات است.

وی یادآورشد: با انجام عملیات بازرسی به کمک پهباد، تعمیر و تعویض تیپ مشعل‌های پالایشگاه‌ نهم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت به پایان رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها