کد خبر: ۳۸۰۶۸۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۹     ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
اگر یکپارچه سازی نظام مالی به معنای این باشد که تمام بانک ها به یک شکل و دستوری عمل کنند؛ به طور قطع پویایی آن ها با مشکل مواجه می شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی مؤسسه اعتباری عسکریه،  حجت الاسلام سید امین جوادی درباره یکپارچه سازی نظام مالی گفت: به طور قطع اگر این مفهوم به معنای این باشد که تمام بانک ها به یک شکل و دستوری عمل کنند؛ پویایی آن ها با مشکل مواجه می شود.

مدیرعامل مؤسسه اعتباری عسکریه ادامه داد: یکپارچه سازی نظام مالی به این معنی که قوانین در رابطه با بانک ها یکسان باشد و همگان بتوانند از یک قانون واحد و بدون نگاه خاصی بهره ببرند؛ به طور قطع اقدامی موثر و ارزشمندی است.

وی در تشریح چگونگی جذب سرمایه خارجی و تعامل با بانک های بین المللی اذعان داشت: برای تحقق این مهم لازم است زیرساخت های نرم افزاری را تقویت کنیم تا امکان ارتباط و مراوده بانک های کشور با بانک های بین المللی برقرار شود. هرچند بانک های ما بسیار قدرتمند عمل می کنند و در تعامل کسری ندارند اما نیازمند اتخاذ تدابیر مناسبی در جهت جذب سرمایه خارجی هستند.

جوادی در پاسخ به این پرسش که اصلاح ساختار نظام بانکی به چه معناست و چرا نظام بانکی ما نیازمند اصلاح است؛ گفت: از آنجایی که صنعت بانکداری در دنیا ارتقا پیدا کرده و متحول و به روز شده است؛ در کشور ما نیز نیازمند تحول در سیستم بانکی هستیم تا از این چرخه دور نمانیم.

وی افزود: اصلاح ساختار بانکی اگر نگوییم دیر شده است؛ زود هم نیست. در این راستا باید سیستم بانکی خود را از روزمرگی نجات دهیم و آن ها را به سمت اقداماتی اساسی، اصولی و بنیادی سوق دهیم تا بتوانند اقتصاد کشور را متحول کنند.

مدیرعامل موسسه اعتباری عسکریه با بیان اینکه اقتصاد کشور ما بانک محور است و اگر در سیستم بانکی کشور تغییراتی رخ دهد، به طور قطع شاهد تحولاتی در کل اقتصاد کشور نیز خواهیم بود؛ اظهار کرد: به نظر می رسد یکی از اقداماتی که بانک مرکزی به طور جدی پیگیری می کند؛ بازسازی نظام بانکی است که بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است. امید می رود این هدف هرچه زودتر محقق شود تا در نتیجه آن، بانک های قوی و پویایی داشته باشیم که بتوانند اقتصاد ایران را به حرکت درآورند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها