کد خبر: ۳۷۹۶۳۳
زمان انتشار: ۱۵:۱۵     ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
كارشناس مسائل بين‌الملل با بيان اينكه نمايندگان كنگره آمريكا از بانيان بي‌رحمانه‌ترين تحريم‌ها عليه ايران بوده‌اند گفت: آنها شايستگي لازم را براي طرح مواضع حقوق بشري درباره ايران نداشته و ندارند.

به گزارش پایگاه 598، حشمت‌الله فلاحت‌پيشه كارشناس مسائل بين‌الملل در گفت‌وگو با فارس در خصوص درخواست سه نماينده كنگره آمريكا براي سفر به ايران و بازديد از سايت‌هاي هسته‌اي و ديدار با زندانيان آمريكايي و پاسخ دفتر محمدجواد ظريف وزير امور خارجه ايران به اين درخواست، اظهار داشت: نامه سه عضو كنگره آمريكا در قالب ديپلماسي عمومي نوشته شده است. نمايندگان آمريكايي مي‌دانند كه در شرايط كنوني امكان سفر به ايران فراهم نيست و حتي اگر وزير خارجه يا رئيس‌جمهور آمريكا هم نامه رسمي به مقامات ايراني بنويسند، اين امكان فراهم نخواهد شد و مقامات ايراني به اين درخواست پاسخ نخواهند داد.

وي با تاكيد بر اينكه ديپلماسي پارلماني كه اين نمايندگان به‌دنبال آن هستند نيازمند روابط خوب پارلماني است، افزود: در آمريكا كنگره اين كشور همانطور كه مقام معظم رهبري نيز به اين موضوع اشاره كردند، در خصومت با ايران حتي بدتر از دولت آمريكا عمل كرده است. 

اين كارشناس مسائل بين‌الملل ادامه داد: مقام معظم رهبري در ديدار با نمايندگان مجلس تاكيد كردند كه كنگره آمريكا همين الان نيز سياست‌هاي جدي و ظالمانه دولت آمريكا عليه ايران را كافي نمي‌داند و به دولت فشار مي‌آورد كه اين ميزان دشمني با ايران كم است و توقع دارد دشمني بيشتري عليه ايران شكل بگيرد.

وي با اشاره به پاسخ خوب دفتر وزير خارجه كشورمان به اين درخواست، تصريح كرد: پاسخ دفتر ظريف به اين درخواست از موضع قدرت و استغناء و پاسخ متقابل اين سه نماينده كنگره از موضع عصبانيت و ضعف بوده است.

اين كارشناس مسائل بين‌الملل با تاكيد بر اينكه ايران به حدي از ثبات و صلابت برخوردار است كه كسي به خود اجازه دخالت در امور داخلي كشورمان را نمي‌دهد و نوشتن اين نامه را نمي‌توان دخالت در امور داخلي ايران تلقي كرد، اظهار داشت: اين نامه مي‌توانست حتي پاسخي نيز از سوي مقامات ايراني دريافت نكند.

فلاحت‌پيشه اساس اين نامه را نوعي جنگ رواني دانست و عنوان كرد: پاسخ به اين نامه از سر احساس وظيفه در قبال درخواست سفر نيست، بلكه از سر احساس وظيفه در قالب حقانيت جمهوري اسلامي است تا نشان دهد كه آمريكايي‌ها بعد از اينكه ظلم‌هاي متعددي را عليه ايران مرتكب شده‌اند حالا چنين موضعي مي‌گيرند.

وي با اشاره به اينكه نمايندگان كنگره آمريكا از بانيان بي‌رحمانه‌ترين تحريم‌ها عليه ايران بوده‌اند، خاطرنشان كرد: اين نمايندگان اهليت اخلاق سياسي لازم را براي طرح مواضع حقوق بشري در مقابل ايران نداشته و ندارند.

اين كارشناس مسائل بين‌الملل در پايان تصويب قانون محدوديت ورود به آمريكا براي افراد سفر كرده به ايران توسط كنگره آمريكا و درخواست سه نماينده كنگره براي سفر به ايران را از جمله تناقضات رفتاري نمايندگان كنگره دانست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها