کد خبر: ۳۷۹۶۲۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۹     ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
متخصص طب سنتي گفت: مصرف كله‌پاچه هنگام افطار يا سحر سبب افزايش تشنگي و بيشتر شدن غلظت خون مي‌شود، لذا بايد از مصرف آن خودداري كرد.

به گزارش پایگاه 598، محمد دريايي در گفت‌‌وگو با فارس، اظهار داشت: مصرف كله‌پاچه در ماه مبارك رمضان هنگام سحر و افطار مناسب نيست و بسياري از مردم تصور مي‌كنند اين ماده غذايي به دليل دار بودن املاح و چربي نياز غذايي آنها را هنگام ماه رمضان تأمين مي‌كند، در حالي كه اين چنين نيست و مصرف اين ماده غذايي عوارض زيادي را به همراه دارد.

وي افزود: مصرف آب يخ بعد از خوردن كله‌پاچه به دليل دلمه شدن چربي عوارض آن را چندين برابر كرده لذا توصيه مي‌شود نسبت به مصرف اين ماده غذايي خودداري شود.

متخصص طب سنتي با اشاره به اينكه روزه‌داران در صورتي كه تمايل به مصرف كله‌پاچه هنگام سحر يا افطار داشتند حداقل بايد به مصرف زبان يا پاچه آن بسنده كنند چرا كه از اين طريق بتوان عوارض آن را كم كرد.

دريايي تصريح كرد: مصرف كله‌پاچه تشنگي را هنگامي كه فرد روزه‌دار است چندين برابر كرده چربي و غلظت خون را بيشتر مي‌كند و لذا هنگام مصرف بايد با مصلحاتي همچون سير، سركه سيب و آب ليمو ميل شود تا حداقل از اين طريق تا حدودي چربي آن در بدن كاهش يابد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها