کد خبر: ۳۷۹۶۲۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۶     ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
نيروهاي دموكراتيك سوريه خود را به 2 كيلومتري شهر منبج در ريف شمالي حلب رساند‌ه‌اند و داعش نيز در حال تخليه اين شهر است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس در سوريه، نيروهاي دموكراتيك سوريه، روستاهاي البوبر، بوركيج، مزرعه و جب الكلب در  محور قره قوزاق در ريف شهر منبج را تحت كنترل گرفتند.

2 روستاي «فرس الكبير» و «المحدثه» در محور سد تشرين در ريف شمال شرقي حلب نيز پس از درگيري با داعش به سيطره نيروهاي دموكراتيك سوريه درآمده است.

اين عمليات با كشته شدن 26 تروريست داعش و غنيمت برخي تجهيزات نظامي آنها همراه بود.

منابع ويژه كُرد به خبرنگار فارس گفتند: با رسيدن نيروهاي دموكراتيك به فاصله كم‌تر از 2 كيلومتري منبج، داعش به غيرنظاميان اجازه خروج از شهر را داد.

اين منابع افزودند: عناصر داعش نيز با تجهيزات نظامي سنگين در حال تخليه شهر و فرار به سوي الباب هستند و و تا كم تر از 24 ساعت ديگر درگيري‌ها با داعش از دو سمت شرق و جنوب شرقي منبج به داخل شهر منتقل خواهد شد.

چهار عامل انتحاري داعش صبح ديروز كمربند انفجاري خود را در اطراف روستاي قيراط الكبير در ريف شمال شرق منبج منفجر كردند آن هم پس از اينكه توسط يكي از گروه‌هاي نيروهاي دموكراتيك محاصره شدند، اين در حالي است كه اجساد 18تن از عناصر داعش ازجمله هشت خارجي در اين روستا پيدا شد.

در همين حال پنج تن از عناصر داعش در حمله نيروهاي دموكراتيك به خودروي حامل تروريست‌هايي كه در حال فرار از ريف منبج به سوي منطقه قره قوزاق بودند كشته شدند آنها قرار بود با عبور از رودخانه فرات خود را به ريف رقه برسانند.

سرهنگ «طلال سلو»، سخنگوي رسمي نيروهاي دموكراتيك در اظهاراتي رسانه‌اي گفت: خروج غيرنظاميان از شهر منبج و روستاهاي اطراف آن در ريف شمال شرق حلب موقتي است و اهالي منبج پس از سركوب داعش به آنجا بازمي گردند.

وي افزود: درخواست براي خروج غيرنظاميان از منبج به منظور حفظ جان آنها و بكارگرفته نشدن آنها توسط داعش به عنوان سپر  انساني صورت گرفته است.

عمليات نيروهاي دموكراتيك سوريه به سوي رقه كه از 24 ماه مه گذشته آغاز شده بود به سوي آزادسازي شهرهاي منبج و جرابلس در ريف شمالي حلب تغيير مسير داد.

عمليات نيروهاي دموكراتيك سوريه در شمال حلب به بهانه پاسخ به درخواست كمك اهالي اين مناطق انجام شده و طي روزهاي اخير به دنبال عقب‌نشيني‌هاي سريع و غير قابل توجيه داعش با پيشروي خوب نيروهاي دموكراتيك همراه بوده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها