کد خبر: ۳۷۹۴۸۱
زمان انتشار: ۱۵:۵۸     ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
بر اساس جزئيات جلسه سازمان مديريت با وزارت صنعت و بانك‌ها، افراد بازنشسته كشوري،‌ تامين اجتماعي و آموزش و پرورش فارغ از سهم حقوق مي‌توانند تسهيلات خريد كالاي بادوام ايراني دريافت كنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، عصر روز گذشته جلسه مسئولان سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور، بانك مركزي و بانك‌ها و وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت در مورد تسهيلات خريد كالا برگزار شد.

در اين جلسه مقرر شد، افراد بازنشسته كشوري، تامين اجتماعي و آموزش و پرورش فارغ از سقف حقوقي بتوانند اين تسهيلات را دريافت كنند؛ همچنين مشكلات نرم‌افزاري و ارتباطي بانكي در قسمت دستگاه‌ پايانه فروش (پوز) بانك مركزي به اين موضوع رسيدگي كند.

براساس اين گزارش وزارت صنعت‌، معدن و تجارت نيز مباحث مربوط به كالاهاي بادوام ايراني را مدنظر قرار دهد. در حال حاضر 72 هزار بازنشسته از تسهيلات خريد كالاي بادوام ايراني بهره‌مند شده و قرار است، يك ميليون و 50 هزار كارت خريد صادر شود.

بر اساس اين گزارش، سقف كارت‌هاي خريد 6 ميليون تومان با نرخ سود 12 درصد از منابع بانك مركزي براي حمايت از توليد انجام خواهد شد؛ همچنين مقرر شده تا پايان خرداد ماه مسئولان بتوانند بازنشستگان بيشتري را مشمول اين تسهيلات كنند و پس از آن نيز بتوان گروه‌هاي ديگر را از اين تسهيلات منتفع كرد.

كل اعتبار درنظر گرفته شده براي خريد كالاي بادوام بيش از 4 هزار ميليارد تومان بوده كه هر قدر از اين تسهيلات پرداخت شود، براي مابقي آن گروه‌هاي جديد پيش‌بيني خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها