کد خبر: ۳۷۸۷۴۵
زمان انتشار: ۱۴:۴۰     ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
علي الفياض فعال سياسي و روزنامه نگار عراقي معتقد است كه عربستان سعودي طبق احكام شريعت اسلام و قوانين بين‌المللي حق ندارد مسلمانان را از اداي فريضه واجب حج منع كند.

به گزارش پایگاه 598، علي الفياض از فعالان سياسي و رسانه اي عراق در گفت و گو با فارس، با انتقاد از سياست هاي تبعيض اميز دولت سعودي در برخورد با مسئله حج گفت: ممانعت از رفتن مسلمانان به حج بدون عذر شرعي غيرقابل قبول و چنانچه عامدانه باشد بر متوليان ان حرام است.

وي تصريح در پاسخ به اين سوال كه ايا صرف اينكه خانه خدا در سرزمين حجاز است دولت سعودي حق دارد از حجاج هركشوري استقبال و حجاج ديگر كشورها را منع نمايد؟ گفت: خير. اين حق را ندارند چون فريضه حج امري‌است واجب بر همه مسلمانان و هيچي مسلماني را نمي توان از اين فريضه واجب منع كرد بدون هيچ دليل قانع كننده اي مگر اينكه احكام مراجع تقليد در اين باره چيز ديگري باشد بر حسب ضرورت

اين فعال سياسي و رسانه اي افزود: ممانعت از به حج رفتن مسلمانان بدون عذر شرعي غير قابل قبول و شرعا در تعمد اين كار حرام بر متوليان امر حج در عربستان هست.

وي سپس بااشاره به دشمني عربستان با برخي دولت هاي اسلامي همزمان با دوستي او با رژيم اشغالگر اسراييل به عنوان دشمن شماره يك جهان اسلام افزود: بالطبع دوستي و مراوده با دشمنان اسلام و قران و عترت منافات با شرايع اسلام و خداوند دارد و در اين باره چندين بار در قران كريم خداوند متعال تذكر داده است و ان را منع كرده است چون به منفعت و مصلحت اسلام و مسلمانان نيست و باعث از هم پاشيدگي ملتهاي مسلمان در ساير نقاط دنيا با توجه به از دست دادن اعتمادشان نسبت به كشور عربستان به دليل دراز كردن دست دوستي به سمت اشغال گران رژيم صهيونيستي است و باعث از بين رفتن هيبت اسلام و مسلمين و تمدن اسلامي مي شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها