کد خبر: ۳۷۸۷۳۶
زمان انتشار: ۱۴:۳۱     ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
سايت صهيونيستي "عاروتص شوع" مدعي شد كه جمهوري اسلامي عليه نژاد عرب در منطقه "خوزستان" تبعيض قائل مي‌شود.
به گزارش پایگاه 598، فارس نوشت: وبگاه صهيونيستي «عاروتص شوع» در يادداشتي به قلم موردخاي كدار، تحليلگر اسرائيلي، مدعي شد ايران يك كشور مصنوعي است كه از چندين نژاد ايجاد شده و اكثريت آن را فارس‌ها تشكيل مي‌دهد.

اين يادداشت در تلاش براي اختلاف‌افكني و تشويق به جدايي طلبي در ايران مدعي شد بدليل اينكه اكثريت جمعيت خوزستان، عربي زبان هستند، مورد تبعيض قرار گرفته و حكومت مركزي به وضعيت آنها رسيدگي نمي‌كند.

در حالي كه حكام سعودي سال‌ها پيش و در آغازين ماه‌هاي حكومت ديكتاتوري «صدام» در عراق تلاش كرده بودند با توزيع نشريات تفرقه‌افكنانه، نام «عرّبستان» را به روي خوزستان قرار دهد تا آنها را نسبت به حكومت مركزي ايران بشوراند، اما موردخاي مدعي است كه اين نام از گذشته بر روي اين منطقه بوده و بعد از تسلط فارس‌ها در سال 1925 (1304) نام آن را تغيير داده‌اند.

با اينكه نويسنده اذعان مي‌كند بيشتر ذخاير نفت و گاز ايران در خوزستان قرار دارد اما در ادعاي بي‌پايه و اساس مي‌نويسد كه دولت مركزي براي آنكه آب را به مناطق فارس نشين برساند، بر روي دو رودخانه بزرگ اين منطقه سد ساخته و با اين كار زمين‌هاي كشاورزي را ازبين بردند. اين در حالي است كه در تمام دنيا وجود سد را براي تامين آب در يك منطقه ضروري مي‌دانند.

اين وبگاه صهيونيستي وجود نيروگاه‌ها و پالايشگاه‌هاي نفت و گاز ايران در خوزستان را كه كمپاني‌هاي خارجي را جذب كرده‌اند، باعث آلوده شدن منطقه عنوان كرده و اين در حالي است كه انتقال گردوغبار از زمين‌هاي لم‌يزرع و بياباني مرزي عراق است كه هواي اين منطقه را آلوده ساخته است.

در ادامه اين يادداشت ادعايي، موردخاي از گروه‌هاي زيرزميني جدايي طلبانه‌اي خبر مي‌دهد كه در تلاش هستند تا مردم اين منطقه را عليه جمهوري اسلامي بشوراند و مردم خوزستان را به تلاش براي آزاد كردن «سرزمين‌هاي اشغال شده» ترغيب كرد.

در پايان اين مطلب، نويسنده براي حمله به ايران با دست‌اندازي به هرجايي كه مي‌توانست، گريبان غرب را نيز گرفت كه چرا درپي توافق هسته‌اي، روابط خود را با ايران بهبود بخشيده و مي‌خواهد به هراه شركايش با آن تجارت داشته باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
United States
۰۴:۱۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
۰
۰
مرگ بر اسرائيل به كوري چشم اسرائيل ايران يك كشور يك پلرچه و يك ملتي است ، و پانصد برابر اسرائيل كذايي وسعت دارد تا چشم اسرائيل كور شود ،
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها