کد خبر: ۳۷۸۴۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
بولتن نیوز: جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس با بیان اینکه تهیه طرح 2 فوریتی قطع صادرات نفت ایران به اتحادیه اروپا از سوی نمایندگان، لرزه بر اندام این کشورها انداخته است، گفت: چهار کشور فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و یونان خریدار نفت ایران هستند و در صورت تحریم نفت ایران از سوی اروپا و اقدام متقابل ایران، همین چهار کشور بیشترین ضرر را خواهند دید


.

                                                 سفیر فرانسه



وی در گفت وگو با خبرنگار بولتن نیوز، با بیان اینکه سفرای این چهار کشور در هفته گذشته تحرکاتی در تهران داشتند تا شاید نمایندگان را برای مطرح نکردن طرح مذکور در مجلس متقاعد کنند، گفت: روز چهارشنبه آقای رستم قاسمی وزیر نفت به همراه رئیس جمهور برای تقدیم لایحه بودجه 1391 در مجلس حضور یافت که اینجانب در خصوص محتوای این طرح 2 فوریتی و حضور سراسیمه سفیر فرانسه در مجلس با ایشان صحبت کردم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: آقای قاسمی در صحبت با اینجانب ضمن اعلام آمادگی این وزارتخانه برای قطع صادرات نفت به اتحادیه اروپا، گفت که «سفرای ایتالیا، اسپانیا و یونان با حضور در دفتر کارم خواستار رایزنی من با مجلس جهت مطرح نکردن این طرح در صحن و عدم تصویب قانون قطع صادرات به اروپا شدند».

کریمی قدوسی تصریح کرد: وزیر نفت همچنین به اینجانب گفت که برای قطع صادرات نفت هیچ مشکلی وجود ندارد و اگر مجلس قانونی در این زمینه تصویب کند، ما فروش نفت به اتحادیه اروپا را قطع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه کشورهای اروپا در خارج از کشور سیاست خارجی واحدی را دنبال می کنند، گفت: حضور یک سفیر در مجلس و سه سفیر دیگر در وزارت نفت و درخواست مشابه از نمایندگان و وزیر نفت یعنی تقاضا و التماس برای مطرح نشدن طرح 2 فوریتی قطع صادرات نفت به اروپا و ادامه صادرات، نشان می هد که این سفرا با هم هماهنگی کامل داشته و ماموریتی را از طرف اتحادیه اروپا داشتند که با تقسیم کار آنرا انجام دادند


.

                                                            سفیریونان


این طراح اصلی طرح 2 فوریتی قطع صادرات نفت ایران به اتحادیه اروپا با اشاره به حضور سفیر فرانسه در مجلس و رایزنی با حسن کامران رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه در این زمینه گفت: به رغم تقاضای این سفیر از کامران برای مطرح نشدن طرح مذکور در مجلس و ادامه صادرات نفت، یک مقام مسئول در مصاحبه ای اعلام کرده که هدف حضور سفیر فرانسه در مجلس، رایزنی در خصوص انتخابات مجلس ایران و فرانسه بوده، حال اگر این ادعای دروغین سفارت فرانسه صحت داشت چرا سفرای سه کشور دیگر به نزد وزیر نفت رفتند؟ آیا آنها هم در خصوص انتخابات مجلس با وزیر نفت صحبت کردند؟

کریمی قدوسی اضافه کرد: اگر این سفرا می خواستند در خصوص انتخابات با مسئولین ایران و یا وزیری صحبت کنند، باید به نزد وزیر کشور می رفتند نه اینکه یک سفیر در مجلس برود و سه سفیر به وزارت نفت



                                      سفیر اسپانیا


وی بیان اینکه حتی اعلام قطع صادرات نفت به اروپا وضعیت آنها را بهم ریخته، گفت: اگر صادرات نفت قطع شود اروپا دچار وضعیت بسیار وخیمی خواهد شد. از طرف دیگر وقتی آنها از قطع صادرات روزانه 200 هزار بشکه نفت ایران هراس دارند، اگر ایران تنگه هرمز را ببندد و صدور روزانه شش میلیون بشکه نفت به اروپا از این منطقه قطع شود، فشار براروپا بیشتر خواهد شد وقیمت نفت نیز افزایش زیادی خواهد داشت.

چهره شاخص فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه اروپا بشدت نگران اقدامات مجلس شورای اسلامی است، افزود: اگر آنها نگرانی ندارند، اعلام کنند که ایران صادرات نفت را قطع کند و چرا سفیر ارسال می کنند و مرتب پیگیر موضوع هستند؟

کریمی قدوسی با بیان اینکه طرح 2 فوریتی مذکور هفته آینده در صحن مجلس مطرح خواهد شد و به رای نمایندگان گذاشته می شود، خطاب به این کشورها تاکید کرد: نگرانی این کشورها باید با لغو مصوبه تحریم خرید نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا، رفع گردد نه اینکه مجلس در برابر اقدام خصمانه آنها ساکت باشد
.

یادآور می شود، اتحادیه اروپا قانونی مصوب کرد که از تیر ماه سال آینده هیچ کشور اروپایی حق خرید نفت ایران را ندارد. متعاقبا نمایندگان مجلس طرح 2 فوریتی قطع صادرات نفت ایران به اتحادیه اروپا را تهیه و به امضای 150 نماینده رساندند که بر اساس این طرح، صادرات نفت به اروپا پس از تصویب این قانون و قبل از شروع تحریم قطع می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها