کد خبر: ۳۷۸۲۵۸
زمان انتشار: ۱۰:۱۹     ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بانک ورزش، رضا ترابیان بازیکن سابق پرسپولیس در دهه 70 در مورد اینکه خیلی از بازیکنان پرسپولیس مدعی هستند که پیشنهادهای خارجی دارند و قصد ترک این تیم را دارند، گفت: «به نظر من این مساله دیگر هنر مدیریت است. باید مدیران باشگاه به گونه‌ای کار کنند که بازیکنان حفظ شوند. بازیکنان در پرسپولیس استارت بزرگ شدن را زده‌اند اما باید تفکر حرفه‌ای هم داشته باشند و بدانند که با یک سال هیچ بازیکنی کامل و بزرگ نمی‌شود. چه تیمی برای بزرگ شدن بهتر از پرسپولیس که هم هوادار دارد و هم تیم بزرگی است. بازیکنان باید بدانند اگر هر کدام‌شان در تیمی به جز پرسپولیس بازی می‌کردند امکان نداشت اینطور دیده شوند. آنها بدون پرسپولیس تا این حد بزرگ نمی‌شدند و نباید حالا این تیم را تنها گذاشته و بازارگرمی کنند.

همین بازیکنان مدیون پرسپولیس هستند و جایگاه امروزشان در فوتبال را از این تیم دارند. آنها باید زمان بیشتری برای این تیم بگذارند تا ثمره بزرگ شدن‌شان را بیشتر ببینند.» ترابیان درباره مشکلات بازیکنانی که قصد لژیونر شدن دارند و معمولا با انتخاب‌های اشتباه دچار مشکل می‌شوند، گفت: «خود من دو سه سال در استانداردلیژ بلژیک بازی کردم و می‌دانم که مشکلات یک بازیکن لژیونر چیست. بازیکنان باید صبوری کنند و انتخاب درستی انجام دهند. 90 درصد فوتبالیست‌های ایرانی مشکل زبان و فرهنگی دارند و به همین دلیل نمی‌‌توانند در فوتبال اروپا موفق باشند. یک بازیکن وقتی زبان بلد نیست مثل یک فرد لال در یک جمع می‌ماند و فقط باید سکوت کند چرا که نه او زبان کسی را می‌فهمد و نه کسی حرف او را متوجه می‌شود شما در نظر بگیرید در تمرین یا بازی در یک تیم خارجی فرمان جمع شدن یا باز شدن بدهند و وقتی بازیکن او را نداند دچار مشکل خواهد شد.»

وی گفت: «خود من به دلیل همین مسائل فرهنگی نتوانستم در فوتبال اروپا موفق شوم. حدود 10 بازی برای استانداردلیژ انجام دادم و شاید اگر زبان فرانسه من بهتر بود شرایط بهتری پیدا می‌کردم. من این شرایط را از نزدیک دیده‌ام و به همین دلیل می‌گویم که اگر بازیکنی بدون اطلاع و شرایط به فوتبال اروپا برود دچار مشکل خواهد شد. بازیکنان نباید عجله کنند و باید بهترین تصمیم را بگیرند.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها