کد خبر: ۳۷۸۲۲
زمان انتشار: ۱۰:۴۸     ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
کتاب «زیتون سرخ» خاطرات نخستین زن اتمی ایران به همت استاد دانشگاه تگزاس به زبان انگلیسی ترجمه شده، از سوی انتشارات مزدا در آمریکا منتشر می‌شود.
به گزارش فارس،‌ کتاب «زیتون سرخ» نوشته سیدقاسم یاحسینی که به همت دکتر محمدرضا قانون‌پرور -استاد دانشگاه تگزاس- به زبان انگلیسی ترجمه شده، به زودی از سوی انتشارات مزدا در آمریکا منتشر می‌شود.

این کتاب خاطرات ناهید یوسفیان، نخستین زن اتمی ایران است که دکتر محمدرضا قانون‌پرور استاد دانشگاه تگزاس به زبان انگلیسی ترجمه کرده و انتشارات مزدابه زودی آن را در آمریکا منتشر خواهد کرد.

در مقدمه کتاب سیدقاسم یاحسینی آورده است:

بانو ناهید یوسفیان همسر شهید علی امینی‌ست و زندگی این دو، داستان پر ماجرایی‌ست که این بانوی بزرگوار در این کتاب صفحه‌هایی از این زندگی را در برابر دیدگان ما می‌گشاید. روزهایی که در این زندگی پر کشش سپری شده است، امید معنای واقعی خود را می‌یابد و مانند آفتابی از لابه‌لای ابرهای تیره تردید بیرون می‌آید و به خانه کوچک او گرما و روشنی می‌بخشد. تصمیم و اراده برای ادامه زندگی آن هم در دل جنگ، گونه‌ای تحقیر جنگ به شمار می‌رود و بانو یوسفیان با دارا بودن عالی‌ترین مدارج علمی و دانشگاهی بر همه پیامدهای جنگ غلبه می‌کند و چراغ زندگی‌اش را با داشتن دو فرزند روشن نگه می‌دارد.

خاطرات ناهید یوسفیان حاصل  بیست ساعت گفت‌وگوست  که در شهریور ماه 1385 توسط سید قاسم یا حسینی در شاهرود انجام شده است.

کتاب «زیتون سرخ» در قطع رقعی و در 236 صفحه از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها