کد خبر: ۳۷۶۸۹۴
زمان انتشار: ۱۶:۱۴     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
وکیل رضا ضراب تاجر ترکیه‌ای-ایرانی بازداشت شده در آمریکا به اتهام تلاش برای دور زدن تحریم‌های ایران خبر داده که موکل او در تلاش برای گذاشتن وثیقه ۵۰ میلیون دلاری است.
به گزارش پایگاه 598 ، "رضا ضراب" که در نیویورک زندانی است،به مقامات آمریکایی پیشنهاد وثیقه 50 میلیون دلاری و پذیرش شرایط سخت به منظور اطمینان یافتن از عدم متواری شدنش از آمریکا را داده است.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد علیه سه نفر به اتهام تلاش برای دور زدن تحریم‌های ایران، پولشویی و تخلفات بانکی، کیفرخواست صادر کرده است. یک نفر از این سه نفر در آمریکا دستگیر شده است.  

این وزارتخانه آمریکایی اعلام کرده علاوه بر رضا ضراب، تاجر ایرانی - ترکیه‌ای، دو نفر دیگر هم به ورود در مبادلات مالی چند صد میلیون دلاری از طرف دولت ایران و سازمان‌های این کشور متهم شده‌اند(جزئیات بیشتر).

«رضا ضراب»، در اولین جلسه دادگاه در نیویورک اتهامات درباره مخفی کردن مبادلات مالی‌اش از بانک‌های آمریکا که ناقض تحریم‌های ایران است را وارد ندانست و در برابر آنها اعلام بی‌گناهی کرد(جزئیات بیشتر).

حالا روزنامه آمریکایی در گزارشی از تلاش او برای آزادی از زندان به قید وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه و حضورش در جلسه رسیدگی به اتهامش خبر داده است.

نیویورک تایمز نوشت: «رضا ضراب تاجر طلا که مقر او در ترکیه است، به اتهام‌های توطئه برای نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، در منهتن زندانی است. وکیل او روز چهارشنبه(دیروز) اعلام کرده که موکلش با وثیقه 50 میلیون دلاری و با شرایط بسیار سخت آزاد شود».

بر اساس پیشنهاد اعلام شده موکل رضا ضراب، او آماده اعطای 10 میلیون دلار پول نقد است و همچنین حاضر است در زمان آزادی از زندان و انتظار برای برگزاری دادگاه در نیویورک،به صورت 24 ساعته با نیروی محافظ و امنیتی مسلح، تحت نظر باشد و مکان او هم با جی‌پی‌اس تحت نظر باشد».

بنجامین برافمن، وکیل رضا ضراب گفته که موکلش در صورت متواری شدن نه تنها 10 میلیون دلار پول نقد را از دست خواهد داد بلکه بقیه مبلغ 50 میلیون دلار هم از او گرفته خواهد شد و همچنین سبب از بین رفتن شغل همسرش(ابرو گوندش) خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها