کد خبر: ۳۷۶۱۲۵
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
سردار عبدالهي:
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا (ص) گفت: امروز شاهد اين مسئله هستيم كه سدهايي كه با دست توانمند ايراني ساخته شده اند، زندگي هزاران هموطن ما را از خطرات سيلاب ايمن كرده اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، سردار عبادالله عبدالهي اظهار داشت: كشور ايران در صنعت سدسازي در جهان سرآمد شده و اين موفقيت را با تكيه بر توانمندي فرزاندان اين سرزمين و باور ظرفيت هاي داخلي بدست آورده ايم.

وي افزود: زماني تمامي پروژه هاي سدسازي كشور به شركتهاي مشاور و پيمانكار خارجي سپرده مي شد و به صورت صفر تا صد پروژه ها را در دست مي گرفتند و اين باور وجود نداشت كه ما نيز مي توانيم؛ اما با باور توان داخلي و گام گذاشتن در اين حرفه فني و مهندسي، به جايي رسيده ايم كه اكنون مشاوران و پيمانكاران ايراني در خارج از مرزهاي ايران به ساخت سد و صدور خدمات فني و مهندسي در صنعت آب مشغولند.

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا (ص) با بيان اينكه "انتظار مي رود اين توانمندي داخلي همواره مورد توجه دولتمردان و تصميم گيران كشور باشد"، گفت: علاوه بر افزايش ظرفيت هاي مديريت منابع آب و توليد برق، سدها نقش موثري در مهار سيلابها دارند و امروز شاهد اين مسئله هستيم كه سدهايي كه با دست توانمند ايراني ساخته شده اند، زندگي هزاران هموطن ما را از خطرات سيلاب ايمن كرده اند.

وي افزود: برخي بدون توجه به نقش حياتي سد در كشور سيل خيزي چون ايران به انتقاد از پروژه هاي سدسازي مي پردازند و به نقش سدها در مهار سيلاب ها و افزايش ظرفيت مديريت منابع آب و توليد برق توجه ندارند.

سردار عبدالهي با بيان اينكه "منتقدان سدسازي به نقش سدها در مهار سيلاب توجه كنند"، گفت: در سيلابهاي سال گذشته و سال جاري، سدها نقش موثري در مهار سيلابها داشتند و اگر سدها نبودند سيل هاي اخير فاجعه آفرين مي شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها