کد خبر: ۳۷۵۹۲
زمان انتشار: ۰۱:۱۹     ۱۳ بهمن ۱۳۹۰
باد نیز به عنوان انرژی ارزان و پاک برای به حرکت در آوردن خودروها شناخته شده است. یکی از طرح های موجود در زمینه خودروهای بادی، نمونه ای با نام " WIND JET " است. یک خودروی با سیستم پیشرانه برقی که نیروی الکترونیکی خود را از طریق توربین وصل شده به انتهای خودرو بدست می آورد.
باشگاه خبرنگاران، فناوری های نوین در حوزه خودرو هر روز در حال پیشرفت و تکمیل شدن است. بحث سیستم های پیشران و جایگزینی برای سوختهای فسیلی سالهاست که ذهن بسیاری از سازندگان و طراحان خودرو را به خود مشغول کرده است.

در این میان انرژی باد نیز به عنوان انرژی ارزان و پاک برای به حرکت در آوردن خودروها شناخته شده است. یکی از طرح های موجود در زمینه خودروهای بادی، نمونه ای با نام " WIND JET " است. یک خودروی با سیستم پیشرانه برقی که نیروی الکترونیکی خود را از طریق توربین وصل شده به انتهای خودرو بدست می آورد.

اصول کار در این اتومبیل به این گونه است که زمانی که خودرو شروع به حرکت می کند پروانه ای فلزی که به پشت خودرو وصل شده است شروع به حرکت کردن می کند و سپس این نیرو به داخل باطری ها منتقل شده و به انرژی الکتریکی تبدیل و موتور را تغذیه می کند.

این طرح از آنجا حائز اهمیت است که یکی از اصلی ترین مشکلات و موانع در سر راه استفاده وسیع از خودروهای برقی بحث شارژ مجدد این خودروها است. به طور معمول این خودروها دارای بردی محدود بوده و به زمانی بین 12 تا 24 ساعت، بسته به توان سیستم تامین نیرو ، برای شارژ مجدد نیاز دارند. فلذا وجود این چنین طرحی می تواند یکی از اصلی ترین مشکلات خودروهای برقی را حل کند.

نکته پایانی اینکه طراح این خودرو شخصی به نام " ناتان هینتز" است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها