به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، نقش و جايگاه دستگاه تعليم و تربيت در سرنوشت هر كشور بر كسي پوشيده
نيست؛ همواره و در تمام سخنرانيها، برنامهها، ميزگردها و اجلاسها بر
اهميت نظام تعليم و تربيت تأكيد ميشود و دستاندركاران تلاش ميكنند تا
شرايط بهتري براي آيندهسازان كشورشان فراهم كنند.
اهميت «آموزش و پرورش» تا آنجاست كه نگرانيها از بابت نفوذ دشمن از طريق
اين نهاد عريض و طويل همواره مورد تأكيد بوده است چرا كه دشمن ميدانست
آنچه را كه نتوانسته است از طريق زور بازو و فشار اقتصادي بر جمهوري اسلامي
ايران تحميل كند، با نفوذ در قشر نوجوان و جوان دست مييابد؛ هر چند كه
اين توطئهها نيز با هوشياري رهبر معظم انقلاب و تأكيدات ايشان و
بهكارگيري از سوي مردم، همواره ناكام مانده است.
اما اينبار، ضدانقلاب و دشمنان قسم خورده كشور، طرح جديدي را برنامهريزي
كردهاند؛ طرحي كه بتواند عنصر اصلي نظام تعليم و تربيت را خدشهدار كند و
با ريزش ستون اصلي آموزش و پرورش، در جهت اهدافي شوم گام برداشته شود.
درست همزمان با هفته معلم، طرح تخريب معلمان آغاز شد؛ طرحي كه بر اساس آن،
شماري از موارد تنبيهبدني توسط معلمان بر روي دانشآموزان، كليد خورد و
درست زماني كه قرار بود به تجليل از معلم و كرامت او پرداخته شود، تحت
الشعاع اخبار گسترده تنبيهبدني معلمان قرار گرفت.
در سيزدهمين روز ارديبهشت ماه خبري مبني بر «تجاوز معلم مدرسه به دانشآموز
9 ساله در زنجان» منتشر شد؛ ماجرايي كه به بهمن ماه سال گذشته بر ميگشت
كه افشاي آن نيز در اسفند ماه بوده است اما اينكه چگونه يك دفعه در هفته
معلم، اطلاعرساني گسترده از طريق سايتها و شبكههاي تلگرامي صورت گرفته،
نكته مهمي است.
در شانزدهم ارديبهشت گزارشي مبني بر تنبيه بدني يك دانشآموز دبستاني در
لرستان آن هم با چوب، كابل و خط كش فلزي منتشر شد؛ خبري كه عنوان ميكرد
معلم بعد از كتك زدن دانشآموز، ساير دانشآموزان را وادار به كتك زدن
همكلاسيشان كرد.
البته عكسهايي كه از اين دانشآموز منتشر شده است، در خبرهاي ديگري به
دانشآموز خوزستاني نسبت داده شده كه فلج شده است، البته خبر تنبيه
دانشآموز خوزستاني به سال 87 باز ميگردد.
در نوزدهم ارديبهشت خبري مبني بر تنبيهبدني يك دانشآموز 10 ساله بجنوردي
توسط معلم ورزش او منتشر شد كه اين دانشآموز بر اثر اين تنبيه در
بيمارستان بستري و تحت عمل جراحي قرار گرفته است.
آنچه مسلم است، تنبيهبدني نه تنها در نظام تعليم و تربيت بلكه در هيچ جا
مورد تأييد نيست و در قوانين آموزشي نيز در هيچ شرايطي بر تنبيهبدني اشاره
نشده است و آنچه مورد تأييد است «تنبُه» به معني آگاه كردن است.
در نتيجه به هيچ عنوان تنبيه يك دانشآموز از سوي معلم قابل قبول نيست و
اينگونه موارد هر چند اندك بايد از سوي مسئولان مربوطه پيگيري شود تا شاهد
وجود حتي يك مورد تنبيهبدني در مدارس نباشيم.
اما نكتهاي كه در موضوع تنبيهبدني دانشآموزان وجود دارد انتشار اخبار
ناصحيح در كنار اخبار تنبيهبدني و پر و بال دادن به خبر واقعي تنبيهبدني
است؛ همزمان با انتشار اخبار تنبيهبدني دانشآموزان، خبرهايي مانند
تنبيهبدني شديد دانشآموز با مشت و لگد به خاطر گرفتن وضوي اشتباه و يك
ساعت بيهوشي در مدرسه بدون كمك كادر مدرسه و فلج شدن دانشآموز بر اثر
تنبيهبدني منتشر شده است كه متأسفانه اين اخبار بدون سنديت و ارائه
اطلاعات صحيح است.
اما از بُعد ديگر نيز ميتوان به اين اخبار نگريست و آن هم، تخريب چهره
معلم در برنامه از پيش تعيين شده است؛ درست در هفته معلم، آماج اخبار درست و
نادرست از تنبيهبدني دانشآموز در شبكههاي مجازي و كانالهاي تلگرامي
منتشر ميشود كه بعضاً اين سايتها و كانالها توسط افرادي خارج از كشور
هدايت ميشود و اين موضوعي است كه نبايد به سادگي از كنار آن گذشت.
در حال حاضر حدود يك ميليون فرهنگي در سطح كشور در ادارات و مدارس فعاليت
ميكنند كه بخش عظيمي از اين فرهنگيان را معلمان تشكيل دادند؛ معلماني كه
در گوشه گوشه كشور در شهرها و روستاها حضور دارند و حتي مسيرهاي صعبالعبور
را براي تدريس به دانشآموزان طي ميكنند؛ مگر ميشود علي بخش نوروزي معلم
مدرسه شهيدان سروشنژاد روستاي طسوج از توابع استان كهگيلويه وبويراحمد را
فراموش كرد كه آذرماه سال گذشته در مسير بازگشت به خانه در برف گرفتار شد و
فوت كرد.
نبايد فراموش كرد كه اگر در جمع عظيم معلمان كشور، چند معلم دست به
تنبيهبدني زدند و در ميان قشر عظيم دانشآموز، چند دانشآموزي دست به
تخريب و توهين به معلم زدند، بايد پيگيري منطقي و قانوني كرد تا شاهد چنين
حوادثي نباشيم.
نه اينكه، قشر فرهنگي و دانشآموز كشور را در هفتهاي كه به نام آنان است و
قرار است كرامت آنان را افزايش دهد، آماج حملات و توهين قرار داده و
همراستا با دشمنان قسم خورده كشور، به طرح تخريب نظام تعليم و تربيت دامن
زد.