کد خبر: ۳۷۵۷۰۴
زمان انتشار: ۱۴:۲۷     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
قانونگذاران مجلس سناي آمريكا بار ديگر طرح ممنوعيت خريد آب سنگين از ايران را رد كردند تا اين متمم از لايحه بودجه آب و انرژي آمريكا حذف شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، مجلس سناي آمريكا بعد از سه بار شكست در رأي به «ختم بررسي» (CLOTURE) طرح بودجه آب و انرژي اين كشور روز چهارشنبه بار ديگر درباره يك متمم الحاقي به اين لايحه درباره ايران رأي‌گيري كرد.

عامل عدم تصويب اين لايحه در روزهاي گذشته، متممي بود كه «تام كاتن»، سناتور جمهوري‌خواه به آن اضافه كرده بود. اين متمم، دولت آمريكا را از هر گونه اقدام براي خريد آب سنگين از ايران منع مي‌كند.

نمايندگان سنا بامداد سه‌شنبه به دليل وجود اين متمم، براي سومين بار از پيشروي لايجه مورد نظر به مراحل بعدي بررسي جلوگيري كرده بودند. پس از رأي‌گيري روز سه‌شنبه، توافقاتي براي رأي‌گيري جداگانه درباره طرح كاتن حاصل شد.


«كاتن»، اين طرح را بعد از آن ارائه كرد كه مقام‌هاي كاخ سفيد اعلام كردند در راستاي تضمين اجراي توافق هسته‌اي با ايران (برجام)، قصد خريد 32 تن آب سنگين از ايران دارند.

بر اساس توافق هسته‌اي ايران و 1+5، ايران متعهد شده است كه ذخاير آب سنگين خود را طي سال‌هاي اوليه در سطح كمتر از 130 تن نگهداري كند و در سال‌هاي بعد نيز اجازه ندهد اين ذخاير به بيش از 90 تن برسد.

بعد از اين اتفاق، «ميچ‌مك‌كانل»، رهبر جمهوري‌خواهان سنا با «كاتن» به توافق رسيد كه در صورت عدم موافقت قانونگذاران با دستور ختم بررسي در رأي‌گيري روز چهارشنبه، متمم مذكور از لايحه بودجه آب و انرژي كنار گذاشته شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها