کد خبر: ۳۷۵۱۸
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
جهاد اقتصادی برای دست یابی به اقتصادی سالم و بدون هیچگونه وابستگی به غرب و شرق یکی از مفاهیم مهمی بود که در همان روزهای ابتدایی آغاز به کار جمهوری اسلامی ایران توسط امام خمینی (ره) بنیانگذار این انقلاب مردمی شرح و بسط داده شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امام خمینی (ره) در قسمتی از سخنرانی 12 بهمن 1357 در بهشت زهرا تهران با اشاره بر لزوم جهاد اقتصادی و مشارکت ملت و دولت برای دستیابی به اقتصادی سالم تاکید می کنند که باید سالهایی زیادی بگذرد تا با مشارکت تمامی اقشار جامعه بتوان اقتصاد را به حالت اولیه خود بازگرداند.

در حالی که حضرت امام خمینی (ره) در همان روزهای ابتدایی آغاز به کار نظام جمهوری اسلامی ایران بر لزوم جهاد اقتصادی تاکید می کردند، غرب با به راه انداختن جنگی نا برابر بر ضد ایران اسلامی و تحمیل بیش از 1000 میلیارد دلار خسارت به مردم ایران باعث شد که اقتصاد ایران که از زمان پهلوی دچار بیماری و ضعف بود ضعیفتر گردد.

حال پس از گذشت 33 سال از انقلاب اسلامی مردم ایران در نقطه ای ایستاده اند که حتی با وجود تحریم های فراوان غرب بر علیه ایران نیز می توانند کشور خود را اداره کنند. با این وجود هنوز نیز اقتصاد ایران دچار مشکلات و معضلاتی است که باید با همت و مشارکت تمامی اقشار جامعه بر طرف شود تا یکی از شعارهای انقلاب اسلامی که نجات قشر مستضعف جامعه است به تحقق بیپوندد.

آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز که عملیاتی شدن این مهم را برای جامعه ضروری می دانست با نامگذاری سال 1390 به نام "سال جهاد اقتصادی" بار دیگر این نکته را به مردم و مسئولین دولت یادآور شد که راه‌حل اصلی برای رسیدن به اقتصادی پویا و سالم، مشارکت همه مردم است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها